Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

MacBook Pro Mojave + Logic Pro X


General585
 Share

Rekommendera Poster

Hej, Jag är ny med MacBook och jag vill börja använda Logic Pro X men när jag försöker ladda ner det står det "Logic Pro kan inte installeras på ”Namnlös” eftersom macOS version 10.15.7 eller senare krävs."

 

Jag vet att jag bara kan uppdatera till Big Sur så är problemet löst men jag undviker helst det eftersom jag har hört att många hellre stannar med Mojave eftersom batteritid och andra saker har försämrats med Big Sur. Betyder det att det alltså inte går att använda Logic Pro X med Mojave eller hur fungerar det? Jag söker efter programuppdateringar men det ända som kommer upp är Big Sur... 

 

Så min fråga är hur jag kommer till uppdateringen 10.15.7 men samtidigt stannar kvar med Mojave? 

 

Tack så mycket.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sorry jag fattade inte att 10.15 (catalina) var en helt annan version från Mojave.. Jag måste alltså uppgradera till catalina från mojave? Hur är catalina och fungerar det lika bra? 

 

Tack för snabbt svar:)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

marcushedenstrom
42 minuter sedan, General585 säger:

Jag vet att jag bara kan uppdatera till Big Sur så är problemet löst men jag undviker helst det eftersom jag har hört att många hellre stannar med Mojave eftersom batteritid och andra saker har försämrats med Big Sur.

Det brukar mest vara skrämselsnack. Big Sur funkar bra för mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, General585 säger:

batteritid och andra saker har försämrats med Big Sur

I grunden är uppdateringar lösningar på problem och säkerhet. Med uppgraderingar kommer en del nya funktioner. I det stora hela rekommenderar jag starkt att alltid uppdatera/uppgradera. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...