Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Ändra ljusstyrka extern skärm thunderbolt/minidisplay


linneav
 Share

Rekommendera Poster

Jag har en MacBook Air 2017 (thunderbolt-port) som jag just kopplat ihop med en äldre monitor som har minidisplay-port. För det jag ska använda den till funkar det bra nog, däremot verkar jag inte kunna justera den externa skärmens ljusstyrka som just nu upplevs väldigt mörk. 

Kan detta bero på att det inte är riktigt rätt anslutning och kan jag lösa problemet med att köpa en adapter? 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stereotypen

Kan du inte ställa ljusstyrkan på monitorn?

Kanske du kan lägga in vilken modell på monitor det är?

Bild på etikett (brukar finnas på baksidan)?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Precis, det går inte justera ljusstyrkan på monitorn. Det alternativet finns inte när jag öppnar bildskärmsinställningarna och det händer inget om jag använder tangentbordsknapparna , då ändras bara skärmen på laptopen.

 

https://everymac.com/monitors/apple/studio_cinema/specs/apple-led-cinema-display-24-inch-specs.html

Här är länken jag fick från säljaren (köpt den begagnat) om skärmen


 

Redigerad av linneav
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

marcushedenstrom

Håll ner alt-tangenten när du trycker på ljusknapparna så ska den ändra på den externa skärmen.

Redigerad av marcushedenstrom
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stereotypen

Framgick inte i första inlägget att det var en Apple-skärm - kunde vart vilken somhelst -därav frågan.

 

@marcushedenstromär något på spåret......

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

6 timmar sedan, marcushedenstrom säger:

Håll ner alt-tangenten när du trycker på ljusknapparna så ska den ändra på den externa skärmen.

Det funkade inte att hålla in alt! Men med MonitorControl fungerar ljusstyrka-justeringen perfekt, tack snälla! 



Märkte nu att ljudet inte funkar från monitorn heller - inte heller med MonitorControl - finns någon magisk app för det också? 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

marcushedenstrom
1 timme sedan, linneav säger:

Det funkade inte att hålla in alt

Det kan vara så att det är control som gäller, minns inte riktigt. Pröva det också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...