Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Låst MacBook Air


JoakimB
 Share

Rekommendera Poster

Hej, min mammas MacBook-Air (helt ny) är låst då hon råkat ange felaktigt lösenord för många gånger vid inloggning. Någon som vet hur man kommer runt detta? (vi vet lösenordet)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

42 minuter sedan, JoakimB säger:

Hej, min mammas MacBook-Air (helt ny) är låst då hon råkat ange felaktigt lösenord för många gånger vid inloggning. Någon som vet hur man kommer runt detta? (vi vet lösenordet)

Lösenord till vad?

är datorn startad någon gång alls? satte ni ett inloggningslösenord då? i så fall läs här: https://support.apple.com/sv-se/guide/mac-help/mh35902/mac

handlar det om Apple-ID och det tillhörande lösenordet så se länken i Pocahontas inlägg ovan.

 

Välkommen till forumet och lycka till med nya datorn!

Sven

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för svar. Det ärinloggningslösenordet till datorn jag syftar på. Ska på påsklunch på söndag hos mamma, Ska testa ovan då. 

Glad Påsk!

 

/Joakim

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Datorn blir inte låst för att man slår fel lösenord för många gånger. Det är inte som på en iPhone. Måste vara något annat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stereotypen

En bild på "låset" vore bra - så vi diskuterar samma sak.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

marcushedenstrom

Se till att du har rätt tangentbordslayout när du skriver in lösenordet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

 

Tack för alla svar. Det gick bra att låsa upp med hjälp av Apple-ID (@Lappen71, datorn var verkligen låst). Tur att vi hade skapat ett sådant, annars hade det nog varit knepigare att låsa upp datorn. Så det kan vara ett bra tips till alla - se till att ha ett Apple-ID.

 

Ha en fortsatt trevlig Påsk.

 

/Joakim

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...