Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

App Store, familjedelning


henric_ostberg
 Share

Rekommendera Poster

henric_ostberg

Hej! Jag tycker att just detta funkar sisådär. Mina barn har egna mobiler, app store-konton kopplade till mitt.  Har ställt in be om köp, men det är oerhört drygt då jag måste godkänna varje gratisapp som laddas ned. Vilket kan bli väldigt störande efter ett tag. Slår jag av be om köp så kan de ladda hem saker som kostar pengar samt starta prenumerationer på en massa dynga. Har de startat prenumerationer kan inte jag se det. Utan bara när fakturan kommer på e-post. Övriga köp/gratisnesladdningar kan jag se. känns som att kontrollen och valmöjligheten för olika inställningar är lite väl begränsade. 
 

sammanfattning: Jag vill kunna låta dem ladda ned gratisappar utan att jag behöver godkänna varje gång. Vill absolut inte att de ska kunna köpa appar eller starta prenumerationer. Detta verkar inte vara möjligt som det är nu, eller har jag fel och det visst går att ställa in?

Tack på förhand /Henric

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oerhört märkligt att det ska vara så svårt att få till bra familjesystem för datorer, appar, etc. Jag kör Android och Googles Family Link och det är ju helt knas att sätta upp det också, även om det går att ställa in så gratisappar går att installera medan annat kräver lösenord (mitt) om man inte slinter och råkar ställa in att lösenord inte ska behövas framöver. 

Känner flera som har iphone själva  men bytt till Android för barnen, dels kostnadskäl men även att Apple inte lyckats få till familjefunktionerna som man förväntar sig av Apple. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...