hejsvejshoppsansa Postad 31 mars, 2021 Share Postad 31 mars, 2021 Hej! Jag har en iPhone 11 (iOS 14.4.2) med dubbla sim-kort. Ett fysiskt för mitt privata abonnemang (benämns hädanefter som "A") samt ett e-sim för mitt företagsabonnemang (benämns hädanefter som "B"). I inställningarna har jag angett att B ska vara det som används för mobildata. Jag har även tillåtit växling av mobildata. Både A och B har Data-roaming aktiverat, de är inställda på röst och data via 4G och VoLTE är aktiverat för bägge. Problem uppstår när jag tar emot eller ringer samtal på A. Då verkar det som att B "stängs" av, eftersom jag går från full täckning (med 4G) till inga pinnar alls på B. Motsvarande händer vid samtal på B, då "stängs" A av. Oavsett så verkar detta påverka mobildatauppkopplingen eftersom jag medans jag har ett aktivt samtal (kvittar om det är A eller B ) så kan jag inte komma åt internet i telefonen. Vet någon vad detta beror på? Är det någon inställning jag missat? Hade tidigare en Huawei P30 Pro med två fysiska sim-kort (samma kort som A, och ett annat företagsabonnemang med samma operatör som B ) och där upplevde jag aldrig dessa problem. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Askungen Postad 31 mars, 2021 Share Postad 31 mars, 2021 Kolla här om det hjälper https://support.apple.com/sv-se/HT209086 Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Rekommendera Poster