Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Bränna mp4 till DVD


JLJ
 Share

Rekommendera Poster

Hej, jag vet att det säkert klassas som stenålder att bränna DVD-skivor numera, men jag vill spara mina familjefilmer i flera olika format, så därav den här frågan.

 

Jag har tidigare bränt med Toast Titanium (förmodligen en fulversion, minns faktiskt inte) men sedan jag uppdaterat till Big Sur så funkar inte Toast längre.

Så jag undrar om det finns några andra smidiga sätt att bränna mp4 till DVD numera? Gärna gratis.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Smidiga" och "gratis" brukar inte gå ihop i detta sammanhang. Man brukar få vad man betalar för.

Toast 19 funkar med Big Sur. Om du har en köpt version av Toast brukar man få uppgraderingsrabatt, annars 649 kr.

https://www.roxio.com/en/products/toast/titanium/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, jag misstänkte det. Hoppades väl på att eftersom det går att bränna skivor med filer på utan kostnad och problem, kanske det fanns något liknande för DVD-format. Men tack för svaret.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

41 minuter sedan, JLJ säger:

Ja, jag misstänkte det. Hoppades väl på att eftersom det går att bränna skivor med filer på utan kostnad och problem, kanske det fanns något liknande för DVD-format. Men tack för svaret.

Burn.png.7516222e4ca161c1e12ba43dc4a63a20.png

 

Share your movies.

Made your own movies and want to share them with family and friends? No problem. Burn can create a wide range of video discs. From VideoCD to DVD-Video discs. And DivX discs to fit more of your videos on a disc.

To personalize your DVD-Video disc, burn can create interactive menus. Choose a theme in Burn or create your own.”

 

Burn finns och uppdateras. Den har till och med fått en Big Sur-ikon. Jag har dock inte Big Sur, så jag kan inte vittna om dess eventuella förträfflighet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

17 timmar sedan, Alix säger:

Burn.png.7516222e4ca161c1e12ba43dc4a63a20.png

 

Share your movies.

Made your own movies and want to share them with family and friends? No problem. Burn can create a wide range of video discs. From VideoCD to DVD-Video discs. And DivX discs to fit more of your videos on a disc.

To personalize your DVD-Video disc, burn can create interactive menus. Choose a theme in Burn or create your own.”

 

Burn finns och uppdateras. Den har till och med fått en Big Sur-ikon. Jag har dock inte Big Sur, så jag kan inte vittna om dess eventuella förträfflighet.

Burn funkade ju briljant och var gratis.

Stort tack för tipset!

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

43 minuter sedan, JLJ säger:

Burn funkade ju briljant och var gratis.

Stort tack för tipset!

De måste ha gjort stora förbättringar i Burn sedan jag testade. Det var i och för sig några år sedan.

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...