Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Uppdatera gammal air


zandraa77
 Share

Rekommendera Poster

Hej jag har en air från 2012. Jag kan inte ladda ner appar för jag har en för gammal uppdatering, men kan inte uppdatera. Går detta att lösa eller hur gör man? 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du uppgraderar till det senaste kompatibla macOS som är Catalina.

Sök efter Catalina i AppStore

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just nu, zandraa77 säger:

Vad betyder detta? 

image.jpg

Glöm min länk. Den är fel

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 minuter sedan, zandraa77 säger:

Vad betyder detta? 

image.jpg

Du får högerklicka eller ctrl-klicka på programmet och sedan välja Öppna, och sedan följa anvisningarna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej jag hittar via länken som går till App Store men när jag skall skriva in mitt lösenord vill den ha en verifierings kod men vart skriver jag in den? 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan man nollställa datorn och sedan börja om från början med den och ladda ner detta med ett nytt Apple-ID om det är lättare? 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kan  använda teckenkombinationen  Alt(⌥) - Cmd(⌘) - R vid start för att uppgradera till det senaste macOS som fungerar på din Mac.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag provad det nu och då vill den installera detta. 
 

jag har raderat datorn och startat om den. 

image.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej. Det fanns visst ett undantag:

  • "Om macOS Sierra 10.12.4 eller senare aldrig har installerats på denna Mac installeras det macOS som medföljde din Mac, eller den närmaste version som fortfarande finns tillgänglig. "

Men vilken version är den senaste du får installera nu då?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är denna mountain Lion gissar att det va den som kom med när den va ny. 
 

men kan jag uppdatera till någon annan innan catalina eller blir den så ”gammal” nu att den blir dum att använda? 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag installerade Catalina häromveckan på min egen mini med Catalina patcher och det funkade fint. Den är egentligen till för macar som inte stöds men kan lika gärna användas på macar som stöds.

 

Nu har TS villat bort sig (förvillats bort snarare), men andra kanske kan ha nytta av denna rekommendation.

 

http://dosdude1.com/catalina/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

7 minuter sedan, zandraa77 säger:

Det är denna mountain Lion gissar att det va den som kom med när den va ny. 
 

men kan jag uppdatera till någon annan innan catalina eller blir den så ”gammal” nu att den blir dum att använda? 

Sök i App Store efter "macOS" och se vilken version som dyker upp. Kan hända att du måste gå via exempelvis Sierra för att sedan kunna komma högre. Testa på! :) 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha ja det är inte bara provar ladda ner yosemite som fanns innan jag raderade den så får vi se annars provar jag sierra tror jag ??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns det en länk för att ladda ner yosimite eller någon annan uppdatering som funkar för mountain lion? 
 

jag laddade ner yosemite från apples hemsida och installerat men får den inte på skrivskivan 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...