Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Akut hjälp - not enough memory on scratch disc - Photoshop


Matador2003
 Share

Rekommendera Poster

Matador2003
Postad (redigerade)

Hej! Har ett panikproblem, jag har likt i en annan tråd fått stora problem när jag bytt Photoshop version. Jag arbetar med stora bilder då jag arbetar med retusch. Själva PSB:n har jag på en extern disk och öppnar den därifrån då den är så stor. Problemet nu efter ha installerat nyaste PS är att Maccen säger att jag inte hart tillräckligt mycket minne på min Scratch disk, detta trots att jag har 44 gb ledigt på disken samt att jag öppnar filen från extern disk. Vet att man ska kunna ställa in detta under Performance, har testat olika saker men har fortfarande problem. Exakt vad ska jag prova ställa om för att macken skall kunna använda mindre av disken när den öppnar filerna?

 

Hoppas på snabb hjälp!

Redigerad av Matador2003
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...
Matador2003

Hej alla! Jag behöver verkligen snabb hjälp! Jag försöker öppna rejält stora psb-filer i Photoshop. Problemet är att PS tar enormt mycket minne från min scratch disk. Nu öppnar jag dom från en extern disk. Detta har inte varit ett problem tidigare men PS gnäller "not enough memory on scratch disc", detta då jag har 18 GB ledigt. Innan jag öppnar filen är det 79 GB ledigt. Har provat ställa in detta under performance men verkar inte göra större skillnad. Bifogar här en skärmdump. Vad exakt kan jag göra för att lösa detta? Någon expert?:)

 

 

Screenshot 2021-03-25 at 10.32.14.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Matador2003

nja...jag verkar inte få någon hjälp och tänkte att det kanske var bättre att göra en ny tråd av den. Troligtvis fel. Nu hoppas jag dock på ett svar istället för struktureringsförslag av posts. Annars för jag helt enkelt byta forum om inte kunskapen finns här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Trådarna är sammanslagna till en. Därför är det lite osammanhängande.

 

Axelman moderator

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Matador2003
1 timme sedan, Axelman säger:

Trådarna är sammanslagna till en. Därför är det lite osammanhängande.

 

Axelman moderator

Bra Tack! Men nu till tråden? Ingen som har någon som helst kunskap till ursprungsfrågan?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...