Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Titt i spåkulan: Så här ser de nästa 20 åren ut för Iphone


Nyhetsroboten
 Share

Rekommendera Poster

Nyhetsroboten
3444502192.jpg
Hur ser Iphone ut i framtiden? Inte bara i höst, men om tre år, fem år eller 20 år? Här är några av de idéer som finns om framtidens Iphone.FdtgsJFlTDI

Läs hela artikeln här

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kusligt bra batteritid eller till och med en energikälla som gör att laddning känns som från tiden med T-Forden 

Siri har fått en hjärna och kan svara snudd när 100% rätt och faktiskt blivit så bra att den kan svara på betydligt mer avancerade frågor än dem om vädret. 

Projicera hologram. Användaren ber Siri visa flygrutten Göteborg New York 3D på ett jordklot. 

 

Tjafset om vikbara mobiler skvallrar om fantasilöshet. Utvecklingen kommer att bli betydligt roligare att följa än så. :nerd:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kanske den laddas upp genom att man svajpar på skärmen. Eller laddas upp genom att den är i rörelse.

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har svårt att se hur en iPhone kommer att se ut om 20 år. Teknikutvecklingen går som en raket och vem vet vilket eller vilka konstgjorda behov vi kommer att vara helt beroende av då... 

default_laugh.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om vi jämför hur det såg ut för 10 år sedan - Det har inte hänt mycket skulle jag säga. Komponenterna har finjusterats och designen har ändrats, utöver det ser jag inga innovativa, revolutionerande påhitt.

FaceID är nice dock...

Redigerad av pajj
  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 timmar sedan, pajj säger:

Om vi jämför hur det såg ut för 10 år sedan - Det har inte hänt mycket skulle jag säga. Komponenterna har finjusterats och designen har ändrats, utöver det ser jag inga innovativa, revolutionerande påhitt.

FaceID är nice dock...

Samtidigt har telefonen integrerats mer i våra liv och prylar. Klockor, TV-apparater, rullgardiner mm samt något så oväntat som ett moln styrs/samarbetar nu med telefonerna, mer eller mindre automagiskt. Gränsen mellan telefonen och annat börjar bli lite suddig.

 

Jag skulle gissa att telefonen kommer att utvecklas mot en sorts bärbar centraldator som samarbetar med diverse sensorer och motorer* som vi bär på oss.

 

* Med motor menar jag ungefär så som ordet används i https://sv.wikipedia.org/wiki/Nervsystemet#Nervsystemets_funktion

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4 timmar sedan, pajj säger:

Om vi jämför hur det såg ut för 10 år sedan - Det har inte hänt mycket skulle jag säga. Komponenterna har finjusterats och designen har ändrats, utöver det ser jag inga innovativa, revolutionerande påhitt.

FaceID är nice dock...

Det revolutionerande är mjukvaran och vad du kan göra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, iMarc säger:

Mår illa av denna digitalisering som skapar mer och mer avstånd människor emellan. 

Minskar du på avståndet mellan människorna tillräckligt mycket så kommer du nog få en helt annan uppfattning om illamående.

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

20 timmar sedan, Mattiasgbg säger:

Samtidigt har telefonen integrerats mer i våra liv och prylar. Klockor, TV-apparater, rullgardiner mm samt något så oväntat som ett moln styrs/samarbetar nu med telefonerna, mer eller mindre automagiskt. Gränsen mellan telefonen och annat börjar bli lite suddig.

IoT är egentligen inte telefonspecifikt, dock är telefonen ett bra interface.

Synktjänster och Client-Server-tjänster är inte nytt för senaste 10 åren, men Apples lösning är en fin implementationer av det.

 

20 timmar sedan, Mattiasgbg säger:

Jag skulle gissa att telefonen kommer att utvecklas mot en sorts bärbar centraldator som samarbetar med diverse sensorer och motorer* som vi bär på oss.

True, som det är idag, men vidareutvecklat.

 

19 timmar sedan, lappen71 säger:

Det revolutionerande är mjukvaran och vad du kan göra.

Jag, personligen, tycker inte att det är revolutionerande. Jag ser det som ett system som växer. Ju fler mantimmar som lagts ner på utveckling, desto fler och bättre funktioner.

 

Jag kanske är onödigt negativ dock.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

7 minuter sedan, pajj säger:

IoT är egentligen inte telefonspecifikt, dock är telefonen ett bra interface.

Synktjänster och Client-Server-tjänster är inte nytt för senaste 10 åren, men Apples lösning är en fin implementationer av det.

 

...

Jag menade inte IoT, jag menade att allt sammankopplat innebär att gränsen mellan prylarna blir mer otydlig. Jag gissar att telefonen/handdatorn kommer att finnas kvar som den bärbara enhet som är viktigast; ska du bara ha en grej med dig så är det telefonen. Men redan idag kan klockorna en hel del.

 

Om hur det var förr:

Skärmdump från GP 22/3:

GP.thumb.jpeg.4bd3613fc2ab6cc1aba659b9a405aba7.jpeg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

42 minuter sedan, Mattiasgbg säger:

Jag gissar att telefonen/handdatorn kommer att finnas kvar som den bärbara enhet som är viktigast

Agree.

43 minuter sedan, Mattiasgbg säger:

GP.thumb.jpeg.4bd3613fc2ab6cc1aba659b9a405aba7.jpeg

Den kameran minns jag. Min syster hade en sådan. Man kunde nästan se vad bilderna föreställde om de togs i bra belysning... :) 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...