Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Asus Lyra problem


Escapist
 Share

Rekommendera Poster

Hej!

 

Sedan knappt ett år använder jag ett Asus Lyra system med 3 puckar. Min lägenhet är på 150 kvm och har ett par mycket solida betongväggar samt flera bastanta tegelväggar. Det har därför krävts en kabel mellan två av puckarna för att få god signal överallt. Mycket god täckning och fart i alla rum. Tyvärr så har jag dock för det mesta stora problem med både iOs-appen och routeråtkomst från datorn. Appen vägrar ofta att ansluta till nätverket och när jag försöker gå in via adressen “router.asus.com" får jag ofta felmeddelande (se bifogad bild). Dessa problem kan uppträda samtidigt eller oberoende av varandra. Asus support är i stort sett oläslig och trots mycket letande har jag inte kunnat hitta någon strukturerad manual på nätet. Någon som har liknande problem? Någon som har erfarenhet av t.ex Netgear - de erbjuder till exempel en fullständig (och läsbar!) manual? Andra system?

Safari.jpg

Firefox.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har Asus ZenWiFi och vill säga att den är också stabil. Har du startat om routern och puckarna någon gång, det kan lösa problem ibland.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

13 minuter sedan, RonnieL säger:

Jag har Asus ZenWiFi och vill säga att den är också stabil. Har du startat om routern och puckarna någon gång, det kan lösa problem ibland.

Flera gånger, problemet försvinner ibland med en gång, ibland efter flera dagar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den övre bilden du postat säger att IP adress eller portnummer ändrats, varför då? Kan det finnas en IP konflikt med någon av dina grannars router. Vet du vilket IP adress din router har? Testat att skriva in den i webbläsaren?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...