Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

iPad Pro 12,9" laddar inte via USB


holmstrand
 Share

Rekommendera Poster

holmstrand

Skrev detta på ett annat forum på engelska, orkade inte översätta ?
----
 

I have an iPad Pro 12,9" and i have started to use it as secondary screen with my PC. I have bought a USB-A to USB-C cord for this specific purpose. It supports USB 3.0.

This is the cord: https://www.kjell.com/se/produkter/mobilt/kablar-adaptrar/usb-c-kablar/linocell-usb-c-kabel-svart-2-m-p69520

 

My motherboard is a Sabertooth Z170 Mark. The manual showes that the port im using (8, top) is an USB 3.0 port. (se bild)
 

And yet, it wont charge. I get a messege saying: not charging

At this point i dont have any more ideas. I have updated all the drivers and swoped the USB-A and tried it in every socket, but nothing works.

 

Does anyone have an idea?

Namnlöst-1.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är väl för klen ström från ett usb-uttag för att ladda iPad Pro. 
 

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

11 minuter sedan, polken säger:

Det är väl för klen ström från ett usb-uttag för att ladda iPad Pro. 
 

Exakt. Ett USB-uttag laddar inte iPad Pro (tillräckligt snabbt). 

 

Jag har upptäckt att med för klen ström så ger Apple-prylar meddelandet "laddar inte", men oftast  laddar de i alla fall bara väldigt mycket långsammare än med en riktig laddare. 

 

  • Tack 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

holmstrand
41 minuter sedan, TB-000 säger:

Exakt. Ett USB-uttag laddar inte iPad Pro (tillräckligt snabbt). 

 

Jag har upptäckt att med för klen ström så ger Apple-prylar meddelandet "laddar inte", men oftast  laddar de i alla fall bara väldigt mycket långsammare än med en riktig laddare. 

 

ja, det är nog så, för jag vet att jag hade lägre batteri nivån igår och idag så var det ändå högre. får nog bli en c till c oavsett. såg (först nu) att mitt mobo har det. blir en sådan här sladd då:
https://www.conrad.se/p/belkin-usb-30-anslutningskabel-1x-usb-32-gen-1-kontakt-c-usb-30-1x-usb-32-gen-1-kontakt-c-usb-30-200-m-s-1563227?utm_campaign=pricerunner_feed&utm_medium=vergelijkers&utm_source=pricerunner&utm_term%3D1563227&vat=true

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför inte använda laddsladden du fick med iPaden?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

holmstrand
17 minuter sedan, polken säger:

Varför inte använda laddsladden du fick med iPaden?

Datorn är till vänster om bordet, min iPad (monitor) sitter på en arm på höger sida. Behöver en 2m sladd för att den ska räcka. Min vanliga iPad sladd är bara 50-60 cm

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...