Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll
jonatannn

Stänga av ”be om köp” på ipaden

Rekommendera Poster

jonatannn

Har flera enheter i ekosystemet som är inloggade på min icloud. Barnen får via inställningar i familjesektionen be om att få ladda ner appar via mig. 

problemet är att de hamnar på ipaden men kommer inte upp på telefonen. 

går det att stänga av notiser på ipaden om detta för att tvinga notisen att komma till iphonen?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
polken
4 timmar sedan, jonatannn säger:

Har flera enheter i ekosystemet som är inloggade på min icloud. Barnen får via inställningar i familjesektionen be om att få ladda ner appar via mig. 

problemet är att de hamnar på ipaden men kommer inte upp på telefonen. 

går det att stänga av notiser på ipaden om detta för att tvinga notisen att komma till iphonen?

Notisen borde komma på båda om det inte är avslaget. Barnen har egna konton som de är inloggade med i sina enheter? Du är inloggad med ditt konto i appstore och icloud i båda dina enheter?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
jonatannn
8 timmar sedan, polken säger:

Notisen borde komma på båda om det inte är avslaget. Barnen har egna konton som de är inloggade med i sina enheter? Du är inloggad med ditt konto i appstore och icloud i båda dina enheter?

Ja, det är detta som är skumt. Jag får inte notisen till min iPhone trots att jag är inloggad.. kan jag logga ut familjedelning på ipaden men ha kvar vissa saker från icloud?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...