Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Hjälp med kortkommandon i Photoshop


Matador2003
 Share

Rekommendera Poster

Matador2003

Hej! Jag har ett lite problem. Jag har nyss uppdaterat Photoshop till det nyaste. De som hände då är att i princip noll kortkommandon (dvs dom som alltid finns default) är borta. Kan inte zooma in eller ut med +/- knapparna. Har hittat inställningarna för kortkommandon och lyckats få dit copy/paste i alla fall. Men in zoomning etc, vart exakt hittar jag inställningarna för detta?

 

Sedan en annan irriterande grej. Förut i alla andra versioner när jag markerade ett lager och hade förvalt move tool så kunde man se en selection runt om objektet på varje lager, även det är borta? Hur får man dit detta? Även krympa proportionerligt med shift är borta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Axelman changed the title to Hjälp med kortkommandon i Photoshop

Förtydligade rubriken

Axelman moderator

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Länge sen nu... men i Photoshop har jag för mig att det finns en funktion att importera kortkommandon från tidigare version. Kika i menyerna. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ligger i mappen ~/Library/Application Support/Adobe/Adobe Photoshop <DIN GAMLA VERSION>/Presets/Keyboard Shortcuts/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Matador2003
22 minuter sedan, polken säger:

Ligger i mappen ~/Library/Application Support/Adobe/Adobe Photoshop <DIN GAMLA VERSION>/Presets/Keyboard Shortcuts/

Finns tyvärr endast två mappar där, AMT och PDF. Det är samma i den nya versionen....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Matador2003

Håller på att bli galen av detta. Jag har hittat var man ställer in zoom in och ut. Problemet är att när jag zoomar ut så sommar den bara ut i två steg, inte som tidigare så långt jag själv vill, dvs flera steg? Samma sak när jag zoomar in? Varför??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...