Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Uppgifter: Siri ska bli bättre på att förstå stammande


Nyhetsroboten
 Share

Rekommendera Poster

Låter bra, stammar ibland, gjort sen barnsben. Inget som stoppar mig att öppna käften, finns de som har det värre. 

När jag gick i 3:e klass så skulle de "bota mig".

Fick gå in i klassrummet intill, till äldre lärarinna som sas vara "talpedagog".

Skulle prata medans hon masserade mitt struphuvud  med en handvisp som det satt en taggig gummitrissa i ändan på.

Djäkla påhitt, som liten knatte våga man ju inte ifrågasätta heller, inte fan gjorde det nån nytta. 

 

 

  • Haha 1
  • Ledsen 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

22 minuter sedan, Pocahontas säger:

Låter bra, stammar ibland, gjort sen barnsben. Inget som stoppar mig att öppna käften, finns de som har det värre. 

När jag gick i 3:e klass så skulle de "bota mig".

Fick gå in i klassrummet intill, till äldre lärarinna som sas vara "talpedagog".

Skulle prata medans hon masserade mitt struphuvud  med en handvisp som det satt en taggig gummitrissa i ändan på.

Djäkla påhitt, som liten knatte våga man ju inte ifrågasätta heller, inte fan gjorde det nån nytta. 

 

 

Gick också hos en talpedagog för jag kunde inte säga ett korrekt rullande R.

Han höll på och traggla med en träspade på min tunga och en stämgaffel som han slog i bordet och som han sen la på tungan. Tydligen skulle det få mig att förstå hur man säger R ?

Det slutade med att jag av "misstag" visade hur jag lät när jag lekte med mina leksaksbilar.

Efter det behövde jag inte gå längre. ?

  • Haha 3
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...