Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Photoshop elements


Uppohoppa
 Share

Rekommendera Poster

Jag är sällananvändare av Photoshop som jag tidigare hade genom jobbet och använde även för privat bruk. Funderar nu på PS Elements. Jag använder inte ens 10% av Photoshops kapacitet men har vant mig vid och gillar gränssnittet. Jag gillar inte riktigt prenumerationsgrejen men upptäckte nyligen att Elements finns. 

 

Är gränssnittet detsamma?

Jag förstår att Elements inte innehåller lika mycket som full-PS, men kan någon beskriva den huvudsakliga skillnaden?

Finns PS Elements till Mac på svenska? Jag har inte lyckats hitta det.

 

(Övertyga mig om att betala hyra månad efter något för något som jag kan betala engångsavgift och säkerligen använda i flera år innan jag har behov av uppgradering)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, Uppohoppa säger:

Är gränssnittet detsamma?

Vad jag har hört, nej, det är inte samma. Har dock inte själv kört några nyare versioner av något av programmen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

13 timmar sedan, Telly82 säger:

Vad jag har hört, nej, det är inte samma. Har dock inte själv kört några nyare versioner av något av programmen.

Personligen tycker jag att Adobe totalförstört Elements i senare versioner. Tidigare var det en lightversion av stora Photoshop som ändå var tämligen kapabelt, men numer är det totalt annorlunda. Satsa på Affinity Photo istället, som kostar mindre, gör mer och har ingen prenumeration. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ph-Elements 2020 finns bara på svenska för PC. Den engelska versionen för Mac är litet knepig i början, sedan jättebra. Mycket bättre än gamla Photoshop. Jag köpte Element 2020 på Ebay utan prenumation för cirka 150 kr. Då fick jag två cdskivor, en för Mac och en för PC. Funkar helt problemfritt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmmm, lite spridda skurar. Vet inte riktigt vad jag ska tro eller gå på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså, det har gått lite långt när någon som Moderskeppet måste skriva en artikel om hur man köper ett Adobeprogram ?

Skärmavbild 2021-02-22 kl. 22.13.20.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...