Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Nytt skadeprogram upptäckt för M1 Macs


Nyhetsroboten
 Share

Rekommendera Poster

Antivirus-företag har haft en guldera med skiten från Microsoft så att nu när marknaden alltmer svänger till fördel för Apple gör att dessa AV-företag slickar sig om munnen och hoppas på en del av denna lukrativa kaka. 

 

"Tyvärr" så är Microsoft unik med sin urusla nivå att allt dessa AV-företag kan hoppas på är att lura mindre tekniskt medvetet folk till att köpa deras skräp som inte hade haft någon marknad utan Microsoft.

 

MacWorld, varför bistår ni detta försök till bedrägeri? Mac är säker!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

17 timmar sedan, mikaellq säger:

 

Antivirus-företag har haft en guldera med skiten från Microsoft så att nu när marknaden alltmer svänger till fördel för Apple gör att dessa AV-företag slickar sig om munnen och hoppas på en del av denna lukrativa kaka. 

 

"Tyvärr" så är Microsoft unik med sin urusla nivå att allt dessa AV-företag kan hoppas på är att lura mindre tekniskt medvetet folk till att köpa deras skräp som inte hade haft någon marknad utan Microsoft.

 

MacWorld, varför bistår ni detta försök till bedrägeri? Mac är säker!

Nu är det ju så att Microsofts egna Antivirusprogram blivit såpass bra att det knappt används något annat. Förövrigt är det sällsynt att Windows drabbas av virus numera. 
 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

17 timmar sedan, mikaellq säger:

MacWorld, varför bistår ni detta försök till bedrägeri?

Det är ju Macrumors som tog upp det först. En ledande nyhets- och forumsajt för allt som har med Apple att göra. Varför skjuter du på budbäraren (MacWorld är en av många som rewritar deras material)?

Det är väl ingen som tror att Apples grejer är sårbara i grunden? Ändå ser vi prov på i detta forum hur folk får in en massa skit i sina macar. Skit bakom spakarna, men det är sådant som utnyttjas.

Givetvis måste även sådant dryftas. yes.gif.51bb9ef408cc380439fe3293fa5eb1c7.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

30 minuter sedan, Alix säger:

Det är ju Macrumors som tog upp det först. En ledande nyhets- och forumsajt för allt som har med Apple att göra. Varför skjuter du på budbäraren (MacWorld är en av många som rewritar deras material)?

Det är väl ingen som tror att Apples grejer är sårbara i grunden? Ändå ser vi prov på i detta forum hur folk får in en massa skit i sina macar. Skit bakom spakarna, men det är sådant som utnyttjas.

Givetvis måste även sådant dryftas. yes.gif.51bb9ef408cc380439fe3293fa5eb1c7.gif

Tycker jag inte. Lita istället på din Mac, njut av alla dess styrkor och fördelar, tipsa istället varandra om roliga appar, roliga funktioner och annat till nytta.

 

Ännu ett nytt skadeprogram en desperat AV-tillverkare "hittat" är totalt ointressant och tjänar enbart det negativa avsett att skrämma. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

8 minuter sedan, mikaellq säger:

Tycker jag inte. Lita istället på din Mac, njut av alla dess styrkor och fördelar, tipsa istället varandra om roliga appar, roliga funktioner och annat till nytta.

 

Ännu ett nytt skadeprogram en desperat AV-tillverkare "hittat" är totalt ointressant och tjänar enbart det negativa avsett att skrämma. 

Du får så klart tycka vad du vill. Det gäller mig också. Vi får enas om att vi är oeniga.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, mikaellq säger:

Tycker jag inte. Lita istället på din Mac, njut av alla dess styrkor och fördelar, tipsa istället varandra om roliga appar, roliga funktioner och annat till nytta

Så negativa nyheter ska inte rapporteras om? Vad lever du i för drog inducerad fluffig värld?

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

7 minuter sedan, lappen71 säger:

Så negativa nyheter ska inte rapporteras om? Vad lever du i för drog inducerad fluffig värld?

Om de är sanna och inte avsedda att manipulera och skrämma så rapportera på! ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just nu, mikaellq säger:

Om de är sanna och inte avsedda att manipulera och skrämma så rapportera på! ?

Det var faktiskt INTE det du skrev. 

 

295069611_Skrmavbild2021-02-22kl_12_26_23.thumb.png.26976027640ffb8615b4ba57f265660c.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just nu, lappen71 säger:

Det var faktiskt INTE det du skrev. 

 

295069611_Skrmavbild2021-02-22kl_12_26_23.thumb.png.26976027640ffb8615b4ba57f265660c.png

Kanske om du är på det humöret idag och letar fel för att få tjafsa lite. Jag lider dock inte av PMS och tänker istället njuta av den varma soliga dagen samt ha ROLIGT med mina Apple-prylar. ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just nu, mikaellq säger:

Kanske om du är på det humöret idag och letar fel för att få tjafsa lite. Jag lider dock inte av PMS och tänker istället njuta av den varma soliga dagen samt ha ROLIGT med mina Apple-prylar. ?

Så vi ska ignorera vad du skriver och gissa?

Naturligtvis så ska Apple vänlig press rapportera både om bra och dåligt.

Håller du inte med?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

57 minuter sedan, lappen71 säger:

Så vi ska ignorera vad du skriver och gissa?

Naturligtvis så ska Apple vänlig press rapportera både om bra och dåligt.

Håller du inte med?

Motiven måste vara de välvilliga, inte girigheten hos de redan rika. Annars är jag med dig. Ha en skön dag, om ni uppe i Falun har lika mycket sol som vi i söder har nu. ??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4 minuter sedan, mikaellq säger:

Motiven måste vara de välvilliga, inte girigheten hos de redan rika. Annars är jag med dig. Ha en skön dag, om ni uppe i Falun har lika mycket sol som vi i söder har nu. ??

Vilka ska vara välvilliga och inte giriga? Pressen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

24 minuter sedan, lappen71 säger:

Vilka ska vara välvilliga och inte giriga? Pressen?

Ska inte alla helst vara välvilliga tycker du? :tappahakan:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 minuter sedan, mikaellq säger:

Ska inte alla helst vara välvilliga tycker du? :tappahakan:

Vad svamlar du om egentligen? Ska pressen vara välvillig, inte girig?

Är du full redan på en måndag?

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

23 timmar sedan, mikaellq säger:

Tyvärr" så är Microsoft unik med sin urusla nivå att allt dessa AV-företag kan hoppas på är att lura mindre tekniskt medvetet folk till att köpa deras skräp som inte hade haft någon marknad utan Microsoft.

Jag har arbetat professionellt i Windows i snart 8 år. Under denna tiden har jag inte haft virusrelaterade problem en enda gång.

Man får lov att älska macOS, men man behöver inte smutskasta Windows bara för att man föredrar Apple. Oavsett operativsystem beror problem oftast på användaren och hens okunskap/porrvanor.

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, pajj säger:

Jag har arbetat professionellt i Windows i snart 8 år. Under denna tiden har jag inte haft virusrelaterade problem en enda gång.

Man får lov att älska macOS, men man behöver inte smutskasta Windows bara för att man föredrar Apple. Oavsett operativsystem beror problem oftast på användaren och hens okunskap/porrvanor.

Du måste förstå att hen har stora problem. Dom manifesterar sig i form av en överdriven idoldyrkan. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, pajj säger:

Jag har arbetat professionellt i Windows i snart 8 år. Under denna tiden har jag inte haft virusrelaterade problem en enda gång.

Man får lov att älska macOS, men man behöver inte smutskasta Windows bara för att man föredrar Apple. Oavsett operativsystem beror problem oftast på användaren och hens okunskap/porrvanor.

Jag har också jag många år bakom mig i branschen och vet vilken smörja det är som givit mycket arbete.

Poängen var dock att många tror att Windows är någon form av norm, att det är normalt med datorer som slutar att fungera som de ska regelbundet. Helt fel! Vi brukade skoja till exempel om Solaris, en Unix-variant, om att det krävdes en bomb för att få stopp på den.

 

För en genuint intresserad av teknik och dess utveckling var det vämjeligt att se Microsoft bryta mot konkurrenslagar i USA och hur de tilläts dominera allt mer, beroende på allt annat än teknisk merit. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...