Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll
Maria1

Kan jag byta ut Finder?

Rekommendera Poster

Maria1
2021-02-17 18:37, Mattiasgbg säger:

Vad jag vet kan man inte byta ut Finder, men det finns inget som hindrar att du installerar en annan filhanterare.

Jag har installerat några andra filhanterare men jag tycker att commander one är bäst men det är alltid Finder som startas först ? Kan jag radera Finder eller inaktivera den utan att det blir fel ? Eftersom Finder är Macens vanliga filhanterare kanske det blir fel om man avinstallerar den ?  Jag kom ihåg hur det blev när jag bytte namn på vissa mappar i Windows. Jag var tvungen att installera om allt :-( 

/Maria

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Maria1
2021-02-18 17:25, SirKnasen säger:

Sen har du även denna inställning för att ändra textstorleken i Finders sidofält (och säkert andra programs sidofält)

Systeminställningar->Allmänt

imageproxy.php?img=&key=5e0319925d732618237501913_Skrmavbild2021-02-18kl_17_22_19.thumb.png.b5f57414fb8e864934b613e580f303de.png

Jag ska testa detta... Men det ser nog inte ut likadant på min skärm...

/Maria

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
lappen71
25 minuter sedan, Maria1 säger:

Kan jag radera Finder eller inaktivera den

Nej

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Maria1

Det var det jag misstänkte ... Jag får acceptera att detta program startar. Jag använder commander one istället. Ma commander som jag också har installerat verkar inte så bra... Nu har jag hittat en app som heter zoomin men speciellt bra är den inte... Den förstorar för mycket och fel saker... :-(

/Maria

Screenshot 2021-02-24 at 18.20.59.png

Screenshot 2021-02-24 at 18.19.28 2.png

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Maria1
Postad (redigerade)

Jag har förlikat med med Finder nu... Jag har lyckats konfigurera zoom lite så att det funkar vilket det inte gjorde förut. Zoom lite startade bara vid uppstart och funkade inte sen.. Nu startar jag Zoom lite med F1 samma som hjälptangentern i Windows.  :galetglad: nu hittade jag också smiley som är jätteglad precis som jag blev när jag kunde konfigurera zoomlite så att det passar mej... Orsaken till att det funkade just idag kan bero på att det är min namnsdag. :) Dumt att jag misslyckades med att ladda upp bilder som bevis...   Jag tror att bara 2 bildfiler kom med... Det får räcka...

/Maria

Screenshot 2021-02-28 at 17.30.01.png

Screenshot 2021-02-28 at 16.27.09 1.png

Redigerad av Maria1
  • Gilla 8

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...