Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Nyckelhanteraren sparar inte uppdaterade lösenord


RUNTHO
 Share

Rekommendera Poster

Det händer ibland att Keychain inte sparar ett nytt eller uppdaterat lösenord, det hände till exempel idag när jag skulle byta lösenord på min Microsoft profil. Macken förslår ett säkert (långt och krångligt) lösenord som jag accepterar, men sen är det inte sparat i nyckelringen. Dessutom ställer Microsoft till med ett h-e när jag skall försöka återställa det igen. Jag har inte jättehöga förväntningar på Microsoft men att Macken skall svika tycker jag är pyrt. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Microsoft och många andra använder flera.webadresser och appar för sina konton. Det är omöjligt för lösenordshanterare att veta att dessa hör ihop. Så när man bytt lösenord på en plats kan man behöva fiska upp det från hanteraren till en annan. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lösenordet sparades under live.com, kanske inte helt logiskt, men vad kan man förvänta sig av Microsoft

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 minut sedan, RUNTHO säger:

Lösenordet sparades under live.com, kanske inte helt logiskt, men vad kan man förvänta sig av Microsoft

Fullständigt logiskt då det är den centrala platsen för ditt konto. Precis vad man ska förvänta sig av en leverantör med den typen av tjänst. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...