Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

iPhone lagringsutrymme/annat


Eriksweden123
 Share

Rekommendera Poster

Eriksweden123

Hej! Jag har en iPhone xs som lever sitt liv ibland. Jag använder icloud 200Gb utrymme så allt på telefonen säkerhetskopierar jag ditt. 
 

problemet är att ibland/flera gånger per vecka så går den här annat fliken upp till cirka 40GB! När telefonen är normal ligger den runt 6-10gb men helt plötsligt kan den öka upp till 40GB. Och när detta händer kan jag inte ens använda telefonen eller öppna appar, ett meddelande kommer upp om att utrymmet är fullt. 
Och sedan går det ner igen. 


jag har försökt notera när detta händer och det verkar komma varje gång när telefonen är låst och laddar och säkerhetskopiering sker(icloud) automatiskt. 
 

1. har försökt återställa med iTunes, problemet kvarstår. 
2. återställde och installerade om från icloud, problemet kvarstår. 
3. varit i kontakt med Apple support de kunde knappt hjälpa till och förstod inte vf det blir så, men de gjorde en felanmälan. 
4. Har följt nästan alla tips och råd som finns på youtube och internet hur jag ska rengöra ”annat” men inget funkat. 
 

Notering: använder ej många appar, har inga sociala appar. Dock har jag en del sms och bilder på telefonen/icloud. 
 

Tacksam om någon kan ge en förklaring eller tips! 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

7 timmar sedan, Eriksweden123 säger:

använder ej många appar

det räcker med en som är dum för att det ska krångla.
Prova återställ telefonen men utan tilläggsappar, eller berätta vilka du använder så kanske det kan ge oss en ledtråd.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag låter automatiken ta hand om det. Min nya XR var helt full efter överföringen från min gamla iPhone 7 med 128 GB till XR med bara 64 GB men automatiken tog hand om det på något dygn eller två.

Kanske denna artikeln kan hjälpa.

https://macworld.idg.se/2.1038/1.746524/annat-utrymme-iphone-ipad

 

IMG_6402.png

Redigerad av mikaellq
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...