Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Hur flytta film från iCloud Drive till Bilder?


Silverfox
 Share

Rekommendera Poster

Jag har ett par korta filmer (MOV) på Filer/iCloud Drive och vill föra över dem till Bilder men lyckas inte klura ut hur. Är det möjligt?

Det jag vill är att redigera dem i iMovie och försökte öppna dem där under rubriken Filer men det gick inte. Vet inte varför eller hur där heller.

Att filmerna hamnade här efter Air Drop från datorn är för att de inte (förutom en) inte accepterades. Något nytt för så har aldrig hänt innan.  Har alltid funkat att få de ner till Bilder. Något känns inte rätt. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om filen är kompatibel med Bilder är det bara att dra dom till Bilder eller att välja importera.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Visst är de kompatibla, jag har alla andra tidigare filmer där, men hur drar jag dem i min iPad till bilder?
Kan jag välja importera i Bilder, var?

Då jag väljer dela i Filer kommer inte Bilder upp som alternativ.  

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Missade att det gällde iPad. Glöm vad jag skrev. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 minut sedan, lappen71 säger:

Missade att det gällde iPad. Glöm vad jag skrev. 

Misstänkte det 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Välj "Spara video" (lär väl fungera på samma sätt som i iPhone).

IMG_1029.PNG

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men sen kan de ju kanske vara i ett format som Bilder inte vill kännas vid. Då får du nog konvertera om dem på något sätt.. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4 minuter sedan, Mr Walker säger:

Välj "Spara video" (lär väl fungera på samma sätt som i iPhone).

IMG_1029.PNG

Japp, testat det men vet inte var den sparas då den inte hamnar i Bilder. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4 minuter sedan, Mr Walker säger:

Men sen kan de ju kanske vara i ett format som Bilder inte vill kännas vid. Då får du nog konvertera om dem på något sätt.. 

Jag har tidigare tagit hem dessa filmer. Fick igenom en av dem men de andra ville inte. Den ligger i Bilder nu.  

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den hamnar säkerligen i Bilder.. men om den innehåller information om skapande datum så kommer den att hamna bland filerna med samma datum. Dvs den kanske ligger bland fotona från 2014.. Kika under senaste istället för under Alla bilder.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

5 minuter sedan, Mr Walker säger:

Den hamnar säkerligen i Bilder.. men om den innehåller information om skapande datum så kommer den att hamna bland filerna med samma datum. Dvs den kanske ligger bland fotona från 2014.. Kika under senaste istället för under Alla bilder.

Tyvärr, filmade igår så den borde ligga längst ner. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

20 minuter sedan, Silverfox säger:

Japp, testat det men vet inte var den sparas då den inte hamnar i Bilder. 

Såg nu att den som jag sparade var den som redan låg i Bilder. Provade de andra och där dyker inte möjligheten att spara upp. 

2CC896F9-F0EB-457B-88F6-BEA36E6E0472.jpeg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

..och filmerna är gjorda på samma sätt så den borde vara "Bilder-kompatibel"? Skumt. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kollade i iMovie i mobilen men hittade inget sätt att få in en film annat än via Bilder. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

7 minuter sedan, Mr Walker säger:

Kollade i iMovie i mobilen men hittade inget sätt att få in en film annat än via Bilder. 

Längst ner kan man välja Filer

F4ED7D9A-90F3-4750-85C4-C688E930B7E5.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

..ja, det gick ju ? Hehe, skit bakom tangentbordet här.


Men då skulle jag ändå gissa på att filen du har inte är kompatibel med varken Bilder eller iMovie. Jag vet inte vad det finns för möjligheter att konvertera filmformat på iPad tyvärr. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

11 minuter sedan, Mr Walker säger:

..och filmerna är gjorda på samma sätt så den borde vara "Bilder-kompatibel"? Skumt. 

Helt rätt. Har importerat samma filmer, (från min drönare) jobbat med dem i iMovie och här ser du de som jag har kastat efter att jag är klar.  
Skumt ja. 

EFC296D9-0FE4-487B-9703-94E1569012FA.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 minuter sedan, Mr Walker säger:

..ja, det gick ju ? Hehe, skit bakom tangentbordet här.


Men då skulle jag ändå gissa på att filen du har inte är kompatibel med varken Bilder eller iMovie. Jag vet inte vad det finns för möjligheter att konvertera filmformat på iPad tyvärr. 

Jag håller med dig om att risken är väldigt stor för att det är fel format, om det inte hade varit så att jag flera gånger tidigare har jobbat med samma typer ?

5ED25B9B-5269-4B25-9B8C-752F322D47EE.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

22 minuter sedan, Silverfox säger:

Jag håller med dig om att risken är väldigt stor för att det är fel format, om det inte hade varit så att jag flera gånger tidigare har jobbat med samma typer ?

 

Ingen inställning som du råkat ändra på drönaren?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

5 timmar sedan, Mr Walker säger:

Ingen inställning som du råkat ändra på drönaren?

Jag har bara ändrat från 25 fps till det dubbla från filmandet igår då allt funkade. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...