Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Kensington Expert Mouse och Mac Mini M1


bborn
 Share

Rekommendera Poster

Hej!

Jag har en sån här:

https://www.kensington.com/p/products/electronic-control-solutions/trackball-products/expert-mouse-wired-trackball/

som har räddat mig från mycket smärta i arm och skuldra genom åren. Härom veckan fick jag min nya Mac Mini M1. Här har jag stött på problem. Programvaran:

https://www.kensington.com/software/kensingtonworks/

som gör det möjligt att tilldela funktioner till styrkulans alla fyra knappar funkar inte jättebra på M1-processorn. Någon som vet något om Kensington kommer att uppdatera sin programvara i närtid?

 

Har fått avinstallera KensingtonWorks och kör enbart med Apples inmatningsstöd nu, men det vore mycket värt att kunna använda styrkulan fullt ut.

 

/Bertil

Redigerad av Axelman
Justerade länkar
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kontakta Kensington och fråga. De är de enda som vet. Ibland överger tillverkarna av tredjepartsprodukter uppgraderingen av drivrutiner för att produkterna bedöms som för gamla och att det är olönsamt att lägga mer energi på dem.

...

Så kommer vi till den ständiga problematiken att köpa ny dator och upptäcka att det nya OS-et inte hanterar min gamla skrivare/scanner/handhållna inmatningsprodukter osv. Kolla innan du köper eller uppgraderar till nyare OS att det fungerar. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Får väl göra det antar jag. Den verkar ju tillverkas och säljas ny fortfarande, så chansen finns ju iaf. Men det gör ju aldrig ont att köpa nya gadgets, är det inte det som är meningen med livet?

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, bborn säger:

Får väl göra det antar jag. Den verkar ju tillverkas och säljas ny fortfarande, så chansen finns ju iaf. Men det gör ju aldrig ont att köpa nya gadgets, är det inte det som är meningen med livet?

Ofta tar det tid när det kommer nya OS innan tredjepartstillverkare får ut nya versioner. Big Sur är en omfattande omgörning av OS X så det verkar som om det tar längre tid än vanligt. Men jag hoppas verkligen (!) att du får din drivrutin så fort det bara går. Helst i eftermiddag! :)

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...