otursdrabbad Postad 8 februari, 2021 Share Postad 8 februari, 2021 Hej! Jag har haft stora problem med min MBP 2020 som jag köpte i augusti (den med 2 Thunderbolt-portar). Sen jag köpte den så har jag haft stora problem med värme och att den har kraschat ibland, bland annat Kernel Panic har jag sett i krasch-loggen. Min console listar 1300 fel (röda och gula prickar) på typ 5 minuter. Jag har gjort en clean install men ingen lycka där heller. Apple tog emot den, men skickade tillbaks den lika snabbt med "inga fel"-stämpeln. Jag har varit i kontakt med apple supporten igen och de bad mig lämna in datorn på mStore. Nu har den fått en stämpel "mjukvarufel" och de skyller allt detta på F-Secure, trots att jag endast installerade F-Secure efter alla problem uppstod, då jag trodde att jag hade något virus eller liknande. Det var tydligen dumt, då mjukvarufel inte går under garanti, och då lär jag alltså behöva betala 1200kr/h för en felaktig Macbook. Fan kan man göra? Kan F-Secure sabbat datorn så hårt? Vill fan inte betala för en felaktig dator. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Axelman Postad 8 februari, 2021 Share Postad 8 februari, 2021 1. Släng ut Fsecure 2. Installera om OS X 3. Skillnad? Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
otursdrabbad Postad 8 februari, 2021 Författare Share Postad 8 februari, 2021 34 minuter sedan, Axelman säger: 1. Släng ut Fsecure 2. Installera om OS X 3. Skillnad? Nej, problemen kvarstod. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Alix Postad 8 februari, 2021 Share Postad 8 februari, 2021 Vad säger Apple Diagnostics? https://support.apple.com/sv-se/HT202731 Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
otursdrabbad Postad 15 februari, 2021 Författare Share Postad 15 februari, 2021 (redigerade) 2021-02-08 17:30, Alix säger: Vad säger Apple Diagnostics? https://support.apple.com/sv-se/HT202731 Inga fel funna. Hämtade hem datorn i fredags efter att ha lämnat in den hos mStore där de gjort en systemåterställning på datorn bara ( som jag själv gjort flera gånger sen jag köpte datorn). Fick betala 700kr eftersom det tydligen är F-Secure som jävlats med min dator. Så, men nu kanske jag ska få en fungerande dator iaf? mStore påstår iallafall att problemen är åtgärdade, iaf de som kunde återskapas. I console så strömmar det fortfarande in problem, datorn blir seg efter ca 15 mins användande (det verkar hjälpa att tömma VRAM, men det pallar man ju inte göra var 15:e minut?). Juste, Blåtand slutade fungera innan jag lämnade in den. För 15 minuter sedan så slutade BT fungera igen. Är jag fast med den här defekta datorn? Har varit i kontakt med apple support i flera månader nu, och varken de eller mStore verkar kunna, eller ens vilja hjälpa. Hur fan reklamerar man skiten? Juste, för perspektiv, så när jag säger att datorn blir seg efter 15 mins användning (använder dessutom datorn exklusivt till typ Word och Zoom) så blir den alltså långsammare än min 2013's Macbook Air. Många av mina kraschloggar verkar dessutom tas bort av sig själva, vilket är märkligt, för det ska de väl absolut inte göra? Redigerad 15 februari, 2021 av otursdrabbad Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Stereotypen Postad 15 februari, 2021 Share Postad 15 februari, 2021 När datorn segar ner sig - starta Aktivitetskontroll och kika på fliken Processor - finns här onormala aktiviteter eller belastningar? Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Rekommendera Poster