Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Ladda ner app till Apple-TV men betala via annat kort


Jessling
 Share

Rekommendera Poster

Jag vill kunna ladda ner appen Discovery+ till min Apple-TV, men inte betala via mitt applekonto. Jag vill betala med annat kort, vilket fungerar bra för Netflix och Cmore, som ju är appar som redan finns i Apple-TV. Hur gör man?

Alternativet att byta kort i applekontot är inget alternativ, då jag använder ett företagskort för mitt företag för bl a premumeration av programvara som jag behöver i mitt företag. Jag vill alltså inte ha prenumeration av en TV-kanal draget från mitt företagskonto, utan jag vill betala med ett helt annat kort.

 

Är det ens möjligt??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det jag spontant tänker på är att du kanske borde skapa ett till AppleID, så att du har ett AppleID som företagare och ett annat som privatperson. Sedan kan du dela inköp mellan dem med familjedelning. 

 

(Jag har inte testat det här med AppleTV, men jag har använt det på mac och iPhone.)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att ha två konton delat via familjedelning hjälper nog inte mycket i detta fallet. Alla som ingår i familjedelningen delar ju på samma debit/kredit-kort. 
 

Jag skulle istället rekommendera dig att skapa ditt konto via Discovery plus hemsida. Då borde du få välja betalsätt själv. Sen laddar du ner appen och loggar in med ditt redan aktiverade konto. Är inte 100 på att det funkar. Men det är den vägen man brukar få gå om man inte vill ha prenumerationen via Apple. 
 

https://www.discoveryplus.se/myaccount/products

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...