Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Söker hjälp med att frigöra utrymme - till musikproduktion


Lärmigmacmedmusik
 Share

Rekommendera Poster

35 minuter sedan, Lärmigmacmedmusik säger:

Du får fråga hur mkt du vill. Jag kan logic via utbildning men tyvärr ingick inte denna sak jag frågar om. I vilken dator/ kapacitet programmet passar i. Så stämmer, kan inget om ert språk här och kanske valde jag fel gäng att dra allt med. Verkar konstigt för dig. Men så ligger det till.

Onej! Du missförstår mig! Visst kan man vara expert på ett program utan att förstå maskinen. Mina frågor är för att just få veta detta eftersom det inte framgick från början. När man inte vill köra Garageband utan hoppa direkt till Logic KAN det ju bero på att någon har sagt så men att det faktiskt är fel ända att börja i. Men du kan Logic men behöver hjälp med maskinen och vår samlade erfarenhet kan garanterat hjälpa dig. Som jag sa är forumet till för att hjälpa. Det finns inga dumma frågor bara dumma svar! Alla börjar vi ju någonstans och behöver hjälp. Vi som fått hjälp vill gärna hjälpa i vår tur med det vi kan. :)

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lärmigmacmedmusik
33 minuter sedan, polken säger:

Det är många som inte kan nåt om datorer men är proffs på programmen de använder. 
 

Tack ? för avslappnad kommentar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lärmigmacmedmusik
12 minuter sedan, Axelman säger:

Onej! Du missförstår mig! Visst kan man vara expert på ett program utan att förstå maskinen. Mina frågor är för att just få veta detta eftersom det inte framgick från början. När man inte vill köra Garageband utan hoppa direkt till Logic KAN det ju bero på att någon har sagt så men att det faktiskt är fel ända att börja i. Men du kan Logic men behöver hjälp med maskinen och vår samlade erfarenhet kan garanterat hjälpa dig. Som jag sa är forumet till för att hjälpa. Det finns inga dumma frågor bara dumma svar! Alla börjar vi ju någonstans och behöver hjälp. Vi som fått hjälp vill gärna hjälpa i vår tur med det vi kan. :)

 

 

Tack för förtydligandet . Ja, i skrift missas en del som annars blir tydligt genom prat. 

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har hittat 2x4GB RAM-minne som passar din dator så du får totalt 8GB.

De är dina gratis om du vill ha dom. Om, ge mig din adress i ett PM.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...
Lärmigmacmedmusik

hej igen, 

 Nu har jag fått El Capitan installerat då han som gjorde det hävdade att det funkade bäst med Logic. Min version är: 10.11.6

Fråga 1. var kan jag hitta ställe at ladda ner logic på?

fråga 2. vilken version bör jag ta ? Gissar detta inte stödjer det senaste... (jag har en gammal macbook pro 2011)

 

Provade på apples sida men får då meddelandet: att version 10.15.7 eller senare version krävs.

 

Suck - vad kan jag göra? (ska ha kurs imorn med programmet)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...