Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Fjärrhantering från uppköpt företag


Kaemma
 Share

Rekommendera Poster

Hej!


Jag undrar om jag på ett lagligt sätt kan komma runt en fjärrhantering av en iPad? Bakgrunden är att min pappa fick en iPad från sin dåvarande arbetsgivare som han har använt i tjänsten. När dom blev uppköpta av ett annat företag fick han istället en datorn och fick behålla iPaden för privat bruk. Den har strulat lite på slutet (appar som inte gått att uppdatera och ta bort), så efter lite googlande rådde jag rådde honom till att göra en nollställning av hela paddan... Något som jag nu bittert ångrar.... Jag hade ju sjutton inte en tanke på att den kunde vara fjärrstyrd och nu är det helt omöjligt att komma in i den. Vi har försökt att logga in genom att använda den mejl och lösenord som han hade då utan någon lycka. 

 

Är det helt kört? 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns ett originalkvitto på första inköpet på ipaden?

Isåfall borde Apple kunna plocka bort fjärrstyrningen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

11 timmar sedan, Stereotypen säger:

Finns ett originalkvitto på första inköpet på ipaden?

Isåfall borde Apple kunna plocka bort fjärrstyrningen.

Inget som han har tillgång till just nu dessvärre. Men han skulle kolla med sin nya arbetsgivare idag om dom har möjlighet att hjälpa till. Jag vet inte exakt vilken information som sparas och förs över till det nya företaget vid uppköp. Men jag håller tummarna för att dom har kvitto eller inloggningsuppgifter sparat!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...