Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Hjälp vid användande av flera skrivbord


lars@tromb-on.se
 Share

Rekommendera Poster

lars@tromb-on.se

Hej

Jag använder mig av många skrivbord.

Det stör mig dock att de flyttar på sig.

Skrivbordet som var längst till höger kan plötsligt finnas någon helt annan stans.

Finns det ett sätt att låsa ett skrivbord till en viss plats i ordningen eller låsa alla skrivbord?

Tacksam för svar

/Lars Sandin

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hm, de flyttar sig inte för mig - om jag inte manuellt byter plats på dem. Jag har fyra skrivbord, de har alltid sin ordning. Däremot kan programfönstren vara på olika plats på skärmen i "Mission Control" men skrivborden längst upp finns alltid på samma plats. 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

lars@tromb-on.se

Hej Raphael ? 

Skrivborden finns på samma plats för mig också. 
Jag har runt 7-8 skrivbord, ibland fler.

På ett har jag t ex en Pages sida, på ett annat har jag Musik, på ett tredje har jag en LogicX låt, ett fjärde en öppnad mapp där jag kan välja filer osv... 

Ordningen på dessa ändrar sig. 

Om jag har lagt Pagessidan längst till vänster så kan den vara på annan plats när jag vill återvända dit. Lite trist och segt att behöva leta upp det skrivbord jag vill ha...

Hade man kunnat låsa en fil eller mapp vid ett skrivbord och dess plats hade det varit underbart ? 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De lägger sig efter senast använt, men bara om du skiftar mellan applikationer och inte genom att byta till ett annat skrivbord (tror jag).

Om du har tre skrivbord med följande applikationer öppna:

Skrivbord 1 med Safari.

Skrivbord 2 med Kalender.

Skrivbord 3 med Meddelanden.

Om du nu är inne i Safari och klickar i Dock på Meddelanden, och därefter klickar i Dock på Safari, så har Skrivborden bytt plats till följande:

Skrivbord 1 med Safari.

Skrivbord 2 med Meddelanden.

Skrivbord 3 med Kalender.

 

Detta går inte att låsa vad jag vet, men det är som du ser ovan inte heller randomiserat hur skrivborden lägger sig.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...