Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

SOS genom urtavletryck?


Hertha
 Share

Rekommendera Poster

Jag har en Watch 4 som 'går/gått som en klocka'...men inte igår: jag sitter bak-i-bilen (min fru kör) med min kära borderterrier i knä't och med min iPhone kopplad via Bluetooth till högtalarsystemet.

Som vanligt klänger hon och utforskar omgivningen ganska så intensivt. Plötsligt hörs en genomträngande signal...och en till. Se'n ringer SOS Alarm och frågar hur det är med mig. Förvånat svarar jag att jag mår alldeles utmärkt. Dom säger sig vara nöjda med det och vi lägger på. Några minuter senare ringer alla mina nödkontakter jag har i appen Hälsa och frågar oroligt hur jag mår...

Min förklaring till hela denna 'olyckshändelse' är att min kära flera gånger satt tassarna på Watchens       glas(urtavla) och där med utlöst ett (olycks?)fall. Kan det vara så?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Citat

Apple Watch känner inte av alla fall. Ju mer fysiskt aktiv du är, desto troligare är det att du utlöser falldetektering på grund av hög aktivitet som kan verka vara ett fall.

https://support.apple.com/sv-se/HT208944

 

Tryck på urtavlan behöver inte vara inblandat, men jag skulle gissa att den registrerat ett fall och att du eller vovven alldeles efter det råkat trycka på ring-knappen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...