Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vågar jag radera mina foton i bilder appen?


DempaKing
 Share

Rekommendera Poster

Hej! 

 

Jag har en privat imac, ipad, iphone som är synkade via icloud. När vi på jobbet skaffade imac så loggade jag in på mitt apple-id varpå mina foton hamnade i "bilder appen" på jobbdatorn. 

Nu skall jag sluta jobbet och vill således bli av med mina foton på jobbdatorn. Jag har loggat ut från mitt apple-id på jobbdatorn så jag kan inte se att nya foton jag tar synkas upp. 

Men jag vill inte chansa att tömma hela bilder appen på fotografier på jobbdatorn och sen försvinner dom från övriga privata enheter. 

Hur går jag tillväga för att göra detta på ett säkert sätt?! 

 

Tack för svar! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du skriver inte hur mycket det rör sig  om. Lägg dem på en USB-pinne eller en extern hårddisk.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade återlämnat min jobbdator helt återställd.

Startat från internet recovery

Raderat hårddisken fullständigt i skivverktyget

För att slutligen installera macOS på nytt

 

Men för att svara på din undran... Är du utloggad från iCloud så raderas inte bilderna i iCloud om du raderar dom i datorn.

Enklast raderar du hela Bildbiblioteket via Finder och inte varje bild för sig inne i programmet Bilder.

  • Tack 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, DempaKing säger:

Hur går jag tillväga för att göra detta på ett säkert sätt?! 

Du har en backup på alla dina bilder (och andra filer), eller helst två, varav den ena på annan plats än originalen. :) 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om nästa användare behöver info som du har på datorn kan du skapa en ny användare, logga in på denna och radera din gamla användare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...