Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Hjälp! Hackad mobil?


malilj
 Share

Rekommendera Poster

Hej. Ny på forumet. Är lite orolig att detta inte bara är ett bluff-sms. Fick vid midnatt detta sms med min frus avsändare i våran vanliga sms-tråd. Är detta bara ett nyare exempel på utpressnings-sms som man hört om tidigare fast då på mail? Är det som jag misstänker bara en bluff eller ligger det nån sanning i det? Har inte hört talas om detta tillvägagångssätt tidigare att de skickar ett sms från ett nummer i min telefonbok. 

Med vänlig hälsning, Mats

80552F67-1580-45AA-8068-F424CB9D3DC8.jpeg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

99,9% bluff och utpressning. Gör en polisanmälan.

  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Intressant att de har så bra koll att de vet att det är din frus nummer de skickar från. Verkar snarare som din frus telefon då blivit hackad, antar att det inte är en iPhone eftersom ni inte skickar iMessage till varandra.

Så vida du inte kollade porr genom din frus lur bör det vara lugnt. Om du inte kollat porr alls är det också lugnt :D 

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, lite obehagligt att er relation är känd. Finns den uppgiften med i Kontakter?

Och det är inte din fru som stresstestar dig?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vår relation och våra mobilnummer finns på var och varannan adresstjänst inser jag ju nu. Om de som vill ha pengarna kan lägga ihop ett och ett och sedan få fram ett sms som ser ut komma från min frus telefon så har de ju ett trovärdigt hot... Men man blir ju lite nojig iaf

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att manipulera uppringande nummer verkar enligt google inte överdrivet avancerat. Att kombinera det med klassikern "din udda men luddigt beskrivna porrsmak" är däremot inget jag sett förr. Om du polisanmäler så kommer nog spåren sluta hos någon som målvakt som pratar ett slaviskt språk.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

7 timmar sedan, KMN säger:

Ja, lite obehagligt att er relation är känd. Finns den uppgiften med i Kontakter?

Och det är inte din fru som stresstestar dig?

Är väl bara att söka t.ex. hitta.se så kan du ju se alla personer på samma adress och deras telefonnummer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

15 timmar sedan, bdimin säger:

Är väl bara att söka t.ex. hitta.se så kan du ju se alla personer på samma adress och deras telefonnummer.

Jovars, så är det. Men det kräver ändå ett visst mått av manuellt arbete. Jag trodde att den här typen av verksamhet mest var automatiserad — enligt principen att det räcker med att någon enstaka procent skickar pengar om man kontaktar tillräckligt många.

Men jag kan naturligtvis ha fel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 months later...
2021-01-28 11:52, malilj säger:

Hej. Ny på forumet. Är lite orolig att detta inte bara är ett bluff-sms. Fick vid midnatt detta sms med min frus avsändare i våran vanliga sms-tråd. Är detta bara ett nyare exempel på utpressnings-sms som man hört om tidigare fast då på mail? Är det som jag misstänker bara en bluff eller ligger det nån sanning i det? Har inte hört talas om detta tillvägagångssätt tidigare att de skickar ett sms från ett nummer i min telefonbok. 

Med vänlig hälsning, Mats

80552F67-1580-45AA-8068-F424CB9D3DC8.jpeg

Vet inte syftet,kan vara en bekant som vet numret,o vill att det ser ut så numret kommer från frugans telefon..Det går att skicka sms med vilket nummer som helst som avsändare...Det kostar runt 11-12 spänn,och i dett fall försvinner sms från mottagarens lista när det är läst.Vill du veta mer? Kanske nån vill skoja?😇

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2021-01-28 23:48, bdimin säger:

Är väl bara att söka t.ex. hitta.se så kan du ju se alla personer på samma adress och deras telefonnummer.

Funkar inte med kontantkort,o det är ju frugans nr som avsändare...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2021-01-28 11:52, malilj säger:

Hej. Ny på forumet. Är lite orolig att detta inte bara är ett bluff-sms. Fick vid midnatt detta sms med min frus avsändare i våran vanliga sms-tråd. Är detta bara ett nyare exempel på utpressnings-sms som man hört om tidigare fast då på mail? Är det som jag misstänker bara en bluff eller ligger det nån sanning i det? Har inte hört talas om detta tillvägagångssätt tidigare att de skickar ett sms från ett nummer i min telefonbok. 

Med vänlig hälsning, Mats

80552F67-1580-45AA-8068-F424CB9D3DC8.jpeg

Dom vill att du ni ska tro att dom är inne i fruns telefon,det enda dom har Är era telefon nummer...Så va lite försiktiga med era nummer..Prova Själva till varandra...Googla HEMLIGA SMS.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...