Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Uppspelning av musik i Apple Music


miabella73
 Share

Rekommendera Poster

Hej!

Jag har gått över från Spotify till Apple Music och saknar tyvärr en del funktioner.

Det jag efterfrågar mest är att kunna fortsätta spela upp samma låt (utan att behöva leta) även om jag byter enhet tex från iPhone till Mac:en till AW:n.

Jag vill även kunna styra Apple Music från iPhonen fast jag sitter vid ATV:n.

Jag saknar även att kunna ställa in övertoning i appen i iPhonen. Jag har en Apple One Familj prenumeration men det verkade bara hjälpa att kunna spela upp på två enheter samtidigt fast inte synkat.

 

Är detta möjligt? Är det på G?

 

Med vänlig hälsning, MiaBella

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, miabella73 säger:

Jag vill även kunna styra Apple Music från iPhonen fast jag sitter vid ATV:n

Apple Musik finns inbyggt som app på ATV:n.

Eller så spelar du musik på telefonen som du AirPlay:ar till ATV:n

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, miabella73 säger:

Jag har en Apple One Familj prenumeration men det verkade bara hjälpa att kunna spela upp på två enheter samtidigt fast inte synkat.

Sex st kan spela musik samtidigt med Apple Musik familjeabonnemang.

Förstår inte. Vill du spela upp samma musik samtidigt på flera enheter? Varför?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

Nej jag vill kunna göra som i Spotify, tex börja lyssna på iPhonen och sedan kunna öppna upp på Mac:en och den fortsätter spela samma låt och samma spellista syns. Jag vill kunna ha Music uppe på iPhonen och Tv:n samtidigt men sköta det från telefonen istället för med fjärrkontrollen till Tv:n. 

Som det är nu måste jag leta reda och sätta på den låt jag lyssnar på på datorn för att sedan stänga av den i telefonen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Går inte

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ok tack för hjälp!!, då behöver jag inte leta ihjäl mej efter en inställning....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...