Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Skrivare Dell 2155cn fungerar inte på Big Sur


macman8000
 Share

Rekommendera Poster

Nån som vet hur man ska kunna veva igång denna skrivare igen?

Installtionsprogrammet från dells hemsida funkar inte på big sur.

Installerar man den som en post script eller ldp-line printer daemon så skriver den i bästa fall ut 5 sidor med helt annan text (diverse info från adobe reader etc..) när man själv bara skickat 1st sida till skrivaren. 

Apple support hade ingen lösning förutom att nedgradera till catalina. 

 

Any help would be great

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Axelman changed the title to Skrivare Dell 2155cn fungerar inte på Big Sur

Redigerade rubriken så den blev begriplig

Axelman moderator

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är svårt. Airprint stöds inte. Gutenprint stöder inte Dell alls. Ligg på Dell att uppdatera. En del tillverkare är notoriskt dåliga med drivrutinsstöd. Andra är bättre, som Brother. Min skrivare stöds från 10.2 till 11.0.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Synd att det ska vara så krångligt. Jag ser inga jättestora incitament till att en skrivaretillverkare (som producerar nya skrivare varje år) vill lägga alltför mycket tid löpande för att uppdatera gamla drivrutiner på en skrivare som är många år gammal som de fått betalt av kunden vid 1 tillfälle. Troligen tjänar de mer på att man köper en ny skrivare. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2021-01-27 17:13, Alix säger:

Det är svårt. Airprint stöds inte. Gutenprint stöder inte Dell alls. Ligg på Dell att uppdatera. En del tillverkare är notoriskt dåliga med drivrutinsstöd. Andra är bättre, som Brother. Min skrivare stöds från 10.2 till 11.0.

Jag får rätta mig själv, Big Sur stöds inte. Jag vet inte om det kommer eller ej.

 

dump.thumb.png.3e8be60df143807a9cc3f2aa09a499a7.png

 

32 minuter sedan, macman8000 säger:

Synd att det ska vara så krångligt. Jag ser inga jättestora incitament till att en skrivaretillverkare (som producerar nya skrivare varje år) vill lägga alltför mycket tid löpande för att uppdatera gamla drivrutiner på en skrivare som är många år gammal som de fått betalt av kunden vid 1 tillfälle. Troligen tjänar de mer på att man köper en ny skrivare. 

Det skulle man kunna tro, men jag har haft min skrivare i elva år, så det varierar per tillverkare. Dell verkar vara särskilt usel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dellskrivaren lanserades (vad jag kan se) redan 2012. Så en nio år gammal skrivare på ett sprillans nytt OS? Jag skulle inte räkna med att Dell uppdaterar sina drivrutiner, vilket är vad som krävs.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...