Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Batteriproblem


Starter
 Share

Rekommendera Poster

Har en MacBookPro inköpt i november 2017, nu har batteriet lagt av laddar inte alls, men datorn fungerar med strömadapter.

Har fått en prisuppgift för batterie byte på 9984:- är det rimligt?

 

Redigerad av Pocahontas
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

9984 ska nog vara 984 kr och då är det inte så dyrt...:)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är drygt som f-n att byta batteri i en MacBook Pro 2016/2017, både 13" och 15"

Det är ledigt 1,5h arbete som åtgår. Varenda komponent i datorn ska flyttas över till det nya TopCase/Tangentbordet med batteri och en långsam TrackPad kalibrering ska köras utöver standard diagnostester efter bytet.

Hur Apple själva kan fixa det för bara 1995:- kan jag inte förstå. Det täcker enbart arbetskostnaden för vanliga Apple Service Providers.

9984:- är dock åt helsike felaktigt men runt 3800Kr lär man få räkna med hos en Apple Service Provider om de kan få fram en felkod för ett defekt batteri och inget annat.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Apple byter både batteri, tangentbord och bottenhalvan av chassiet om de gör service på batteriet eller tangentbordet. Det beror på att de sitter ihoplimmade och separeras inte vid service. Fick i december prisförslag på batteribyte på min MBP 2016 där just mitt batteri inte omfattades av utbytesprogrammet. När jag lämnade in den visade sig att tangentbordet gjorde det och då blev allt kostnadsfritt eftersom de inte kan byta bara den ena. Yeay!

Redigerad av polken
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...