Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll
Mathisen

Time Machine-fel – vill radera historik

Rekommendera Poster

Mathisen

Min Time Machine har funkar felfritt länge. Nu varnar den plötsligt för att den "upptäckte att säkerhetskopior inte kan återskapas tillförlitligt". För att fortsätta vill den att jag skapar en helt ny säkerhetskopia, vilket jag antar gör att all historik försvinner? Tror att jag har läst en fix här i forumet som kan avhjälpa problemet, men utan att radera. Kan tyvärr inte hitta detta tips, eller så minns jag fel. Någon som har lösning?

Skärmavbild 2021-01-25 kl. 11.42.46.png

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
boevil
10 timmar sedan, Mathisen säger:

Min Time Machine har funkar felfritt länge. Nu varnar den plötsligt för att den "upptäckte att säkerhetskopior inte kan återskapas tillförlitligt". För att fortsätta vill den att jag skapar en helt ny säkerhetskopia, vilket jag antar gör att all historik försvinner? Tror att jag har läst en fix här i forumet som kan avhjälpa problemet, men utan att radera. Kan tyvärr inte hitta detta tips, eller så minns jag fel. Någon som har lösning?

Skärmavbild 2021-01-25 kl. 11.42.46.png

Jag har tyvärr ingen lösning, jag har råkat ut för samma sak två gånger med min Synology Diskstation216. Före apples nya filformat fungerade allt felfritt... men efter? (Kan ju förstås bero på diskstationens diskar ”blitt gamla”)

Vilket  system använder du?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Mathisen

Jag har Big Sur, 11.1.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...