Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Time Machine-fel – vill radera historik


Mathisen
 Share

Rekommendera Poster

Min Time Machine har funkar felfritt länge. Nu varnar den plötsligt för att den "upptäckte att säkerhetskopior inte kan återskapas tillförlitligt". För att fortsätta vill den att jag skapar en helt ny säkerhetskopia, vilket jag antar gör att all historik försvinner? Tror att jag har läst en fix här i forumet som kan avhjälpa problemet, men utan att radera. Kan tyvärr inte hitta detta tips, eller så minns jag fel. Någon som har lösning?

Skärmavbild 2021-01-25 kl. 11.42.46.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

10 timmar sedan, Mathisen säger:

Min Time Machine har funkar felfritt länge. Nu varnar den plötsligt för att den "upptäckte att säkerhetskopior inte kan återskapas tillförlitligt". För att fortsätta vill den att jag skapar en helt ny säkerhetskopia, vilket jag antar gör att all historik försvinner? Tror att jag har läst en fix här i forumet som kan avhjälpa problemet, men utan att radera. Kan tyvärr inte hitta detta tips, eller så minns jag fel. Någon som har lösning?

Skärmavbild 2021-01-25 kl. 11.42.46.png

Jag har tyvärr ingen lösning, jag har råkat ut för samma sak två gånger med min Synology Diskstation216. Före apples nya filformat fungerade allt felfritt... men efter? (Kan ju förstås bero på diskstationens diskar ”blitt gamla”)

 

Vilket  system använder du?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har Big Sur, 11.1.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...