Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Intels nya vd: Vi måste vara bättre än Apple på att bygga CPU:s


Nyhetsroboten
 Share

Rekommendera Poster

Som jag ser det så är det väsentliga att Apple gjort sina datorer ordentligt mycket snabbare, så snabba att konkurrenterna måste anstränga sig igen för att komma ikapp eller riskera förlora mängder med kunder. Mycket pengar står på spel.

Dessa Si ÄR Apples skapelser. De ska ha äran för det men det av betydelse är att de gjort det så otroligt bra, så bra att många som testat i början knappt trott sina ögon.

Konstigt att det inte påverkat mobilförsäljningen (vad jag vet) nämnvärt.
Android-plattformens bästa är ju knappt ens snabbare än min gamla iPhone 7.
Kanske farten på processorer har mindre betydelse i mobilerna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 minuter sedan, mikaellq säger:

... Konstigt att det inte påverkat mobilförsäljningen (vad jag vet) nämnvärt.
Android-plattformens bästa är ju knappt ens snabbare än min gamla iPhone 7.
Kanske farten på processorer har mindre betydelse i mobilerna.

Inte konstigt alls. Snabba processorer behövs i praktiken bara till omkodning av film. Varför man skulle vilja göra det på en mobil vete tusan. I övrigt går processorerna ned i sparläge så mycket det går. Allt för att spara batteri, vilket är det verkligt viktiga. Men omvänt kan man spara batteri med tomgående snabba processorer, vilket de bärbara M1 tjänar stort på.

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

18 minuter sedan, mikaellq säger:

Kanske farten på processorer har mindre betydelse i mobilerna.

Den har stor betydelse när man redigerar bilder och filmer på telefonen. 
Göra det på en nyare iPhone går snabbare än på en Intel Windows dator otroligt nog. (Grov generalisering)

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, lappen71 säger:

Den har stor betydelse när man redigerar bilder och filmer på telefonen. 
Göra det på en nyare iPhone går snabbare än på en Intel Windows dator otroligt nog. (Grov generalisering)

Du & jag vet det men frågan är om konsumenter världen runt, speciellt i de köpstarkare länderna, tar hänsyn till det vid köpbeslutet eller om ekonomin vinner. Kanske de flesta inte ens vet om att iPhone är så dramatiskt mycket snabbare än exempelvis Samsung?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...