Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Ny Macbook Air (M1) VGA fråga?


helgestahill
 Share

Rekommendera Poster

Funderar på att köpa en ny Air.
Har en fristående skärm som jag ibland vill använda. Den funkar bara via VGA. Något knas med HDMI.
Inga problem att koppla upp en Air - 15 via mini display till VGA adapter.

Är det någon som provat de nya M1- Maskinerna mot en VGA-skärm med Apples USB C VGA Adapter ?

78927.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, men kollar du på Apples sida så står det under kompabilitet att M1 maskinerna ska vara kompatibla. Fast det är ju bättre om någon provat förstås vilket ju var din fråga egentligen ? 

 

https://www.apple.com/se/shop/product/MJ1L2ZM/A/usb-c-vga-multiport-adapter

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, jag har sett det. men man blir lite osäker på om det bara är "spegling" av Air:ens skärm eller om man kan utöka skrivbordet (två olika skrivbord) vilket funkar på äldre Macbook Air.

 

Så här står det på infot on adaptern "Med USB-C VGA Multiport-adaptern kan du spegla skärmen på din Mac till en vga-kompatibel tv eller skärm i upp till 1080p HD."

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, helgestahill säger:

Jo, jag har sett det. men man blir lite osäker på om det bara är "spegling" av Air:ens skärm eller om man kan utöka skrivbordet (två olika skrivbord) vilket funkar på äldre Macbook Air.

 

Så här står det på infot on adaptern "Med USB-C VGA Multiport-adaptern kan du spegla skärmen på din Mac till en vga-kompatibel tv eller skärm i upp till 1080p HD."

 

Skärmar kan vara luriga att få att fungera 100% till alla datorer enligt min lilla erfarenhet. Bäst är att prova. Eller köpa en bättre skärm. Särskilt när Apples adapter kostar svettiga 850:- som gör sig bättre i en ny skärm.

Skärmavbild 2021-01-14 kl. 13.45.09.png

Redigerad av Axelman
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...