Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

CBS: Apple presenterar nytt initiativ på onsdag


Nyhetsroboten
 Share

Rekommendera Poster

8 minuter sedan, Mattiasgbg säger:

Ny tjänst som underlättar distansarbetet för parlamentariker?

 

  Dölj innehåll

iMpeachment

 

Spoiler

Persikan är för likt ett äpple så då stämmer Apple Apple.

 

  • Haha 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Apple ska passa sig jävligt noga för det politiska nu. Ser hur det straffar Twitter nu. Jag vill se mitt favoritföretag fokusera helt på vad de är bäst i världen på, att bygga datorer och smartphones.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

22 minuter sedan, mikaellq säger:

Apple ska passa sig jävligt noga för det politiska nu.

Överger du Big Tech-Apple om de tar avstånd från Trump och bidrar till att stänga ned Qanon och MAGA på nätet? :fundersam:

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4 minuter sedan, Alix säger:

Överger du Big Tech-Apple om de tar avstånd från Trump och bidrar till att stänga ned Qanon och MAGA på nätet? :fundersam:

Tvärtom, jag oroar mig för att Apple ska göra bort sig och skadas i den politiska tumult som nu råder. 

 

Tim Cook har samma rättigheter som alla andra medborgare men bör nu hålla fast vid sin karaktäristiska tystnad. 

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

41 minuter sedan, mikaellq säger:

Ser hur det straffar Twitter nu.

Vilket straff?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Citat

 

Apples "stora tillkännagivande" kanske inte hade varit lika spännande som en ny iPhone, men dess inverkan kan vara lika monumental. Som en del av sin tidigare tillkännagivna investering på 100 miljoner dollar i Racial Equity and Justice Initiative presenterade Apple på onsdagen flera sätt att använda sin stora investering.

 

Först och främst kommer Apple att lansera ett "först av sitt slag globala innovations- och inlärningsnav" som heter Propel Center (bilden ovan) i samarbete med Southern Company och "en rad intressenter i samhället." Apple bidrar med 25 miljoner dollar till Atlanta-campus, som "är utformat för att stödja nästa generation av olika ledare, med innovativa läroplaner, tekniskt stöd, karriärmöjligheter och gemenskapsprogram." Centret kommer att erbjuda ett brett utbud av klasser, inklusive en läroplan med fokus på musikbranschen som utvecklats av Vydia, och Apple "kommer att hjälpa till att utveckla läroplaner och ge fortlöpande mentorskap och inlärningsstöd, tillsammans med att erbjuda praktikmöjligheter."

 

Dessutom utvecklar Apple också två nya bidrag för att stödja tekniska program vid historiskt svarta högskolor och universitet samt stipendier till 100 nya Apple-forskare från underrepresenterade samhällen. Bidragen syftar till att hjälpa studenter och lärare att "utveckla sin läroplan för kisel och hårdvaruteknik i samarbete med Apples experter", medan stipendierna kommer att delas ut till sökande i underrepresenterade samhällen. Förutom ekonomiskt stöd inkluderar Apple Scholars-programmet även mentorskap och karriärutvecklingserfarenhet hos företaget.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...