Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll
Carmencita

Hur radera en bild från Bilder?

Rekommendera Poster

Carmencita

Undrar om man kan radera en bild ur en album, jag menar inte bara ta bort det från albumet men DELETE helt och hållet

• Haha 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Pocahontas

Bara att radera

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Telly82

To delete photos from the Photos app in OS X, do the following:

-Open the Photos application and select the photo(s) you wish to delete in the All Photos section.

-Press command+delete on your keyboard to delete the photos.

-Next, in the menu bar at the top of your screen, click File > Show Recently Deleted.

-Find and select the photo(s) that you just deleted.

-Click the "Delete # Items" button, at the top right corner of the Photos applications.

-You will see a message warning you that you are about to permanently delete the selected photos and this action cannot be undone. Click OK.

Your photo(s) will now be removed from the "Masters" folder in your "Photo Library" and deleted from you hard drive forever.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Carmencita
Postad (redigerade)
8 timmar sedan, Telly82 säger:

you wish to delete in the All Photos section.

Det är just det jag inte vill göra. Jag vill radera när jag är inne i ett album.

Redigerad av Carmencita

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Telly82
6 minuter sedan, Carmencita säger:

Det är just det jag inte vill göra. Jag vill radera när jag är inne i ett album.

Går inte. Då raderar du bara i det albumet. Bara att gilla läget. :) 

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
SirKnasen
Postad (redigerade)
8 minuter sedan, Carmencita säger:

Då får du hålla inne cmd-tangenten på tangentbordet.

Högerklicka på en bild och håll inne cmd så ser du att "Ta bort bild från Album" ändras till "Radera bild"

Vill du inte högerklicka fram menyn så är snabbtangenterna:

Backspace - Ta bort bild ur album utan att radera bilden ur Bildbiblioteket

Cmd+backspace - Radera bilden ur Bildbiblioteket (och ur alla album bilden ligger i)

Redigerad av SirKnasen
  • Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
lappen71
19 minuter sedan, Carmencita säger:

Varför fortsätter du inte i din befintliga tråd?

https://forum.macworld.se/topic/182764-några-olika-frågor-om-bilder-och-photos/#comments

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
sefr
13 timmar sedan, Carmencita säger:

Undrar om man kan radera en bild ur en album, jag menar inte bara ta bort det från albumet men DELETE helt och hållet

1 timme sedan, Carmencita säger:

Hej! Intressant att forumet lockar dig så mycket. Inleda med en fråga som är kamouflerad till en undring.

Förväntar du dig ett svar när du inte anger vilken version av macOS du använder och inte heller vilken version av Bilder?

När svar kommer i tråden så lägger du till detaljer och ytterligare villkor för lösningen. Är det lockande att tråden blir lång och tar lång tid?

Apple ger dig handböcker , sökfunktioner finns och olika språkversioner också så du lätt kan hitta svaret på denna och många andra undringar. Då får du ju lösningen snabbt.

https://support.apple.com/sv-se/photos

Högre upp i tråden finns svaret, jag repeterar: I album, markera de bilder som ska bort, kortkommando: ⌘+

om 30 dagar är bilderna borta från datorn, ska de bort nu så radera dem från albumet "senast raderade".

Sven

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Carmencita
Postad (redigerade)

Sven ger ett långt svar, för vad ? Telly82 och SirKrasen har ju besvarat frågan så jag är nöjd nu.

8 timmar sedan, SirKnasen säger:

Då får du hålla inne cmd-tangenten på tangentbordet.

Högerklicka på en bild och håll inne cmd så ser du att "Ta bort bild från Album" ändras till "Radera bild"

Vill du inte högerklicka fram menyn så är snabbtangenterna:

Backspace - Ta bort bild ur album utan att radera bilden ur Bildbiblioteket

Cmd+backspace - Radera bilden ur Bildbiblioteket (och ur alla album bilden ligger i)

Takka takk takk, det är svaret på min fråga. Det är lätt att glömma Cmd knepet  

Redigerad av Carmencita
  • Haha 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Axelman
8 timmar sedan, Carmencita säger:

Takka takk takk, det är svaret på min fråga.

Varför uppför du dig inte bara normalt? Är det för mycket begärt? Är det så jobbigt? :huh: Innan du skriver att "jag tackade ju" vill jag bara framhålla att man väljer ju inte det knäppaste sättet om man vill vara trovärdig. :o

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Carmencita

Vad är "normalitet" i detta forum ? takka takk takk är ett sätt att tacka på ett humoristiskt sätt. Behöver jag förklara det ?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.

• Skapa nytt...