Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Ominstallation av Macbook Pro M1


lgg
 Share

Rekommendera Poster

Hej, efter att jag haft min M1:a i ett par månader och testat tänkte jag radera disken och installera om den. Efter att ha raderat disken och valt att installera Big Sur startar den om precis som vanligt och installerar. Efter att ha valt land (Sverige) kommer jag till att ska mata in Apple-ID vilket jag gör samt lösenord. Då kommer en ruta upp med Serverfel. iCloud kunde inte aktiveras på grund av ett serverfel.

Det går att klicka 'Ok' och komma vidare till att starta 'Skapa ett datorkonto' Fyller i önskat Namn och Kontonamn och Lösenord. Nu står den still en stund. Sedan kommer ett felmeddelande upp:

 

Kunde inte skapa datorkonto. Kunde inte skapa ett datorkonto med angivet namn och lösenord. Försök igen.

 

Där står det sedan still. Blir samma sak vid 'Försök igen' Spelar ingen roll vad jag byter till för namn. Kommer inte vidare.

 

Någon som har en idé ??

 

/Lgg

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kompletterar med att detta problem endast gäller maskiner med M1/Silicon processorer, 

(Än så länge).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

hej, sitter med samma problem. Har nu "reviveat" med hjälp av usb-c sladd men får också.  

"Kunde inte skapa datorkonto. Kunde inte skapa ett datorkonto med angivet namn och lösenord. Försök igen."

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Testa gör en fullständig "Restore" i Apple Configurator 2.

Allt försvinner på hårddisken vid en restore men det var väl meningen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade också problem vid ominstallation av min Macbook M1, efter radering och återställning kom jag fram till att skapa id, sen inte längre. Gjorde om åtskilliga gånger innan jag gav upp och ringde Apple Support. Fick direkt bra hjälp där - åtgärdades med att gå in i Terminalen och ge kommandet "resetpassword", med radering och återställning så funkade det sen........ även fast jag raderat och formaterat allt så fanns tydligen mitt id kvar........

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...