Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Överföra sms från Galaxy 7s till iPhone 12


jennylz
 Share

Rekommendera Poster

Hej, Jag håller på och överför data från Galaxy 7s till iphone12. Använde appen "Flytta till iOS". Allt verkade tuffa på bra. Men så upptäckte jag att alla sms hade hamnat huller om buller, alla daterade på samma dag och tidpunkt (överföringstidpunkten), och ingen möjlighet att söka eller följa sms-trådar. Jag ringde Apple-support, och de beklagade, sa att många har samma problem och "våra ingenjörer jobbar på det". Jag frågade förstås om det fanns något sätt, genom nån annan app eller hjälpverktyg, som inte är Apple. Men det ville han inte prata om... ?

Vet någon om det går att göra på nåt sätt?
Samma med Memo/Anteckningar. Där verkar "Flytta till iOS" bara föra över det som fanns i Memo som en gång i tiden kom från min förra iphones Anteckningar (har haft android i 5 år emellan). Även bilder kom huller om buller, men det var ju lätt fixat med Google photo. /Jenny

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har ingen riktig koll då jag inte har iphone själv, men har använt https://play.google.com/store/apps/details?id=de.webtogo.xtransfer som rekommendation åt nån kompis. Var kanske ett tag sedan. Appen verkar gratis, så kan väl inte skada att prova. 

 

X-Transfer is a cross-platform transfer & backup solution with versions available also for iOS, Windows and Mac. The application supports the following content: Contacts, SMS, Call logs, Images, Videos, Audios and Documents. Depending on the platform, the supported contents may vary.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...