Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Fråga om SMS-svar


Perzxc
 Share

Rekommendera Poster

Hej!


Jag är osäker på om detta är rätt forum,

Jag skulle bli mycket tacksam för svar.

Jag undrar om någon skickar ett sms till flera samtidigt. Kan då alla mottagare se vad alla svarar till avsändaren?

 

Jag fick igår ett sms från en bekant. Personen hade skickat till flera personer.

Ena personen som också fick samma sms svarade mig och kommenterade mitt svar till den som skickade till flera.

 

I Mail vet jag att man kan välja att svara alla. Men i sms finns inte den valmöjligheten. 
 

Med vänlig hälsning 

 

Per

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Axelman changed the title to Fråga om SMS-svar
3 timmar sedan, Perzxc säger:

Hej!


 

Jag undrar om någon skickar ett sms till flera samtidigt. Kan då alla mottagare se vad alla svarar till avsändaren?

 

Jag fick igår ett sms från en bekant. Personen hade skickat till flera personer.

Ena personen som också fick samma sms svarade mig och kommenterade mitt svar till den som skickade till flera....

 

Det beror på. https://support.apple.com/sv-se/HT202724
har alla iPhone? Är iMessage på-slaget hos alla? Och lite fler detaljer! Dvs att det som vi i dagligt tal kallar sms kanske är något annat...

Sven

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja är det förenklade svaret. Det du fått kallas för grupp sms. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förenkling...ibland blir det inte enklare. Citerat från min länk:

Grupp-SMS

Dessa meddelanden visas också i gröna textbubblor och skickas via operatören. Grupp-SMS stöder inte multimediebilagor, som bilder eller videor. När du skickar ett grupp-SMS skickas alla svar som separata textmeddelanden och mottagarna kan inte se de andra svaren från gruppen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Hej!

 

Tack för alla svaren.

 

Är osäker på om alla har iPhone. Jag har det och tror att den som skickade till alla har Samsung. 

Den andra mottagaren som skickade till mig, som hade sett mitt svar till den som skickade är jag osäker på vilket fabrikat. Överst i den personen sms stod det ?Spot?, vad det nu betyder?

 

Med vänlig hälsning

 

Per 

 

 

 

Redigerad av Perzxc
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej. SMS skickas mellan två telefonnummer. Andra tjänster, som iMessage, kan erbjuda gruppmeddelanden.

Observera att iMessage ≠ SMS.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 minut sedan, Mattiasgbg säger:

Nej. SMS skickas mellan två telefonnummer. Andra tjänster, som iMessage, kan erbjuda gruppmeddelanden.

Observera att iMessage ≠ SMS.

Hej!

 

Tack för svaret.

Om personen som skickade till alla använde iMessage. Kommer det ändå som ett vanligt sms till mottagarna, som i mitt fall till den lilla gröna sms symbolen?

Om jag sedan svarar till den som skickade iMessage, ser då alla dom andra mitt svar då?

 

Med vänlig hälsning

 

Per

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

37 minuter sedan, Perzxc säger:

Hej!

 

Tack för svaret.

Om personen som skickade till alla använde iMessage. Kommer det ändå som ett vanligt sms till mottagarna, som i mitt fall till den lilla gröna sms symbolen?

Om jag sedan svarar till den som skickade iMessage, ser då alla dom andra mitt svar då?

 

Med vänlig hälsning

 

Per

 

Osäker.

Grön textbubbla = SMS, blå textbubbla = iMessage.

I Inställningar > Meddelanden (på iPhone) finns alternativet "Skicka som SMS", det innebär att ett tänkt iMessage kan komma att skickas som SMS och då riskerar det att bli fel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)
5 minuter sedan, Mattiasgbg säger:

Osäker.

Grön textbubbla = SMS, blå textbubbla = iMessage.

I Inställningar > Meddelanden (på iPhone) finns alternativet "Skicka som SMS", det innebär att ett tänkt iMessage kan komma att skickas som SMS och då riskerar det att bli fel.

 

5 minuter sedan, Mattiasgbg säger:

Osäker.

Grön textbubbla = SMS, blå textbubbla = iMessage.

I Inställningar > Meddelanden (på iPhone) finns alternativet "Skicka som SMS", det innebär att ett tänkt iMessage kan komma att skickas som SMS och då riskerar det att bli fel.

Hej!

 

Tack för svaret.

 

 

Med vänlig hälsning

 

Per

Redigerad av Perzxc
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Be alla köpa en iPhone. Varför hålla på och krångla med annat skit ;) 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...