Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Stöd för externt tangentbord iPad Pro


mattsson
 Share

Rekommendera Poster

Hej

Jag har funderingar på att köpa ett blåtands tangentbord och mus till min iPad Pro 11 tum.
Frågan är hur bra stöd iPad OS 14 har för externa tangentbord och möss.

Någon som har erfarenhet av att använda externa möss och tangentbord med iPad OS 14?

Vilka appar har stöd för externa  tangentbord och möss?

Finns det några spel som har stöd för externa tangentbord?

 

Hoppas att någon har lite erfarenheter att dela med sig.

Henrik

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

12 timmar sedan, ronny säger:

Hej!

Det var en bra artikel men lite gammal. Efter att artikeln skrev har iPad OS 14 kommit med utökat stöd för externa tangentbord och möss. Jag skulle vilja veta hur bra stödet är för tangentbord och möss i olika appar.  
Behöver appar uppdateras för att få stöd för tangentbord och möss?
Är det möjligt att använda externa tangentbord när man spelar spel på iPaden?

 

/Henrik


 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

marcushedenstrom

Externt tangentbord funkar ju precis som det virtuella på skärmen, med enda skillnaden att det är ett fysiskt tangentbord istället. Det är inget du behöver lägga till stöd för i apparna.

 

Samma med mus enligt vad jag kan se efter några minuters testande. Man får en rund cirkel som föreställer en pekare, och det verkar gå att klicka på allt möjligt precis som man förväntar sig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4 minuter sedan, marcushedenstrom säger:

Externt tangentbord funkar ju precis som det virtuella på skärmen, med enda skillnaden att det är ett fysiskt tangentbord istället. Det är inget du behöver lägga till stöd för i apparna.

 

Samma med mus enligt vad jag kan se efter några minuters testande. Man får en rund cirkel som föreställer en pekare, och det verkar gå att klicka på allt möjligt precis som man förväntar sig.

det stämmer... det som har varit uppdaterad i artikeln är MM2

Citat

Note: Unfortunately, if you want to use a Bluetooth mouse with your iPhone, you'll be better off using a third-party device. The Magic Mouse 2 doesn't appear to work at all. I could get the Magic Mouse 1 to pair, but only if I followed the pre-iOS 13.4 steps outlined below in the section "How to set up a wired mouse on an iPhone" (after pairing the mouse through Bluetooth). You'll also need a PIN to pair a Magic Mouse with your iPhone, which is 0000.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

marcushedenstrom
21 minuter sedan, ronny säger:

det stämmer... det som har varit uppdaterad i artikeln är MM2

Aha, skumt. Jag har Logitech MX Master 3.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4 timmar sedan, marcushedenstrom säger:

Externt tangentbord funkar ju precis som det virtuella på skärmen, med enda skillnaden att det är ett fysiskt tangentbord istället. Det är inget du behöver lägga till stöd för i apparna.

 

Samma med mus enligt vad jag kan se efter några minuters testande. Man får en rund cirkel som föreställer en pekare, och det verkar gå att klicka på allt möjligt precis som man förväntar sig.

Vanligtvis styr man appar med gäster på skärmen. Frågan är om det går att ersätta gäster med tangentbordet? 
Appen borde behövas uppdateras för att kunna ersätta gäster med tangentbord. Finns det appar som går att styra antingen med gäster eller tangentbord t.ex. spel?
 

/Henrik

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

marcushedenstrom

Nej vill du gestikulera får du använda skärmen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...