Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Kan inte logga in på Apple ID på ny Iphone


Pretorian
 Share

Rekommendera Poster

Sonen har fått ny iphone. Han har pterställt den från sin gamla medans den legat bredvid. Allt bra men han måste skriva lösen för att få igång apple id. 
då dyker det upp tvåstegsautentisiering men vi får inget meddelande på någon betrodd enhet. Den bara snurrar och jag kommer inte vidare. 
har startat om men nör jag klickar på fortsätt så snurrar den. 
hur loggar jag in och går vidare?

image.jpg

image.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

9 minuter sedan, SirKnasen säger:

Går det inte att välja att få koden som SMS istället?

Första gången kom det upp att den kunde skickas som smsm till nummer med xx på slutet. Det ör sonens nummer. Han fick aldrig något. 
nu mär jag klickar på fortsätt hönder inget mer än bilden ovan. Den snurrar. Inga val. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

10 timmar sedan, Pretorian säger:

Första gången kom det upp att den kunde skickas som smsm till nummer med xx på slutet. Det ör sonens nummer. Han fick aldrig något. 
nu mär jag klickar på fortsätt hönder inget mer än bilden ovan. Den snurrar. Inga val. 

Vad säger Apples supportsidor? Har fått för mig att man kan få koden som telefonsamtal också. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

5 minuter sedan, lappen71 säger:

Vad säger Apples supportsidor? Har fått för mig att man kan få koden som telefonsamtal också. 

Jag försöker googla men jag kommer inte förbi denna vy. Jag får inte upp valen igen där jag kan välja hur jag ska få koden.

 

Jag hittade ändå denna sida som verkar förklara felet. Där står det att jag ska försöka logga ut helt från Apple ID på telefonen och sen logga in:

https://www.payetteforward.com/update-apple-id-settings-on-iphone-what-it-means-what-to-do/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4 minuter sedan, Pretorian säger:

Jag försöker googla men jag kommer inte förbi denna vy. Jag får inte upp valen igen där jag kan välja hur jag ska få koden.

 

Jag hittade ändå denna sida som verkar förklara felet. Där står det att jag ska försöka logga ut helt från Apple ID på telefonen och sen logga in:

https://www.payetteforward.com/update-apple-id-settings-on-iphone-what-it-means-what-to-do/

Ett tips. Om informationen finns på Apples supportsidor utgå från den informationen och inte vad andra uppger. Dom kan tolka fel och förvränga så det blir fel. 
 

Tänkte  på denna sida. 
 

https://support.apple.com/sv-se/HT204974

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4 minuter sedan, lappen71 säger:

Ett tips. Om informationen finns på Apples supportsidor utgå från den informationen och inte vad andra uppger. Dom kan tolka fel och förvränga så det blir fel. 
 

Tänkte  på denna sida. 
 

https://support.apple.com/sv-se/HT204974

Tack. 

Jag är osäker på vilken del jag ska gå på. Är det sista stycket där jag går in under Lösenord och ber om att få en ny kod? 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Problemet är att jag fastnar på steget som bildena jag postat.

den bara snurrar. Det felet hittar jag inget svar på.

jag trycker fortsätt o loggar in. inget händer

bara en grej som snurrar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

11 timmar sedan, Pretorian säger:

 

image.jpg

image.jpg

Den bara snurrar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

16 minuter sedan, Pretorian säger:

Tack. 

Jag är osäker på vilken del jag ska gå på. Är det sista stycket där jag går in under Lösenord och ber om att få en ny kod? 

Sök i inställningarna på "Lösenord och säkerhet" så kommer du rätt och kan begära en ny kod.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4 minuter sedan, lappen71 säger:

Sök i inställningarna på "Lösenord och säkerhet" så kommer du rätt och kan begära en ny kod.

Jag har begärt ny kod. Vad gör jag med koden? 

Det är fortfarande en röd etta på inställningar som säger att jag måste göra klart detta.

Jag klickar och då ser det ut som fotona jag bifogat. Klickar Fortsätt skriver in sonen appleid... allt bra... men den bara snurrar. Som på bilden. Jag blir inte uppmanad att skriva några siffror eller annan kod en appleid.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 minuter sedan, Pretorian säger:

Jag har begärt ny kod. Vad gör jag med koden? 

Det är fortfarande en röd etta på inställningar som säger att jag måste göra klart detta.

Jag klickar och då ser det ut som fotona jag bifogat. Klickar Fortsätt skriver in sonen appleid... allt bra... men den bara snurrar. Som på bilden. Jag blir inte uppmanad att skriva några siffror eller annan kod en appleid.

Och ni har ett fungerande simkort och Wi-Fi?

Ärligt jag har aldrig varit i denna situation så jag vet inte från egen erfarenhet hur man ska lösa det. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

6 minuter sedan, lappen71 säger:

Och ni har ett fungerande simkort och Wi-Fi?

Ärligt jag har aldrig varit i denna situation så jag vet inte från egen erfarenhet hur man ska lösa det. 

Jag är glad att du försöker ändå. Jag får oftast fel som ingen annan haft.

Men SIM fungerar och telefonen verkar fungera som den ska. Allt är kopplat till vårt wifi.

Det sista jag har just nu är att göra som det stod på en av de där sidorna, att logga ut från icloud och sen logga in igen.

 

Men behöver jag ta bort allt och göra en helt ny installation eller är det "bara" att logga ut och sen in. Alla appar o inställningar vill jag gärna ha kvar i sonens telefon.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

9 minuter sedan, Pretorian säger:

Jag är glad att du försöker ändå. Jag får oftast fel som ingen annan haft.

Men SIM fungerar och telefonen verkar fungera som den ska. Allt är kopplat till vårt wifi.

Det sista jag har just nu är att göra som det stod på en av de där sidorna, att logga ut från icloud och sen logga in igen.

 

Men behöver jag ta bort allt och göra en helt ny installation eller är det "bara" att logga ut och sen in. Alla appar o inställningar vill jag gärna ha kvar i sonens telefon.

Jag skulle prova att starta om den först. Fungerar inte det logga ut från iCloud och logga in igen. Fungerar inte det så återställ den och lägg tillbaka säkerhetskopian som jag antar ni har i iCloud.

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just nu, lappen71 säger:

Jag skulle prova att starta om den först. Fungerar inte det logga ut från iCloud och logga in igen. Fungerar inte det så återställ den och lägg tillbaka säkerhetskopian som jag antar ni har i iCloud.

Ska testa dom sakerna. Uppdaterar hur det går.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Säger inte att felet beror på dig på något sätt men det är så märkligt att det kan krångla så mycket för andra.

 

Min dotter fick en ny iPad i julklapp. Hon hade en gammal iPad mini med iPadOS 12...whatever.

La dom bredvid varandra och körde snabbstart och inom 20-30min var den igång.

Men jag har märkt att elektronik vågar inte krångla i min närhet ;)

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, lappen71 säger:

Säger inte att felet beror på dig på något sätt men det är så märkligt att det kan krångla så mycket för andra.

 

Min dotter fick en ny iPad i julklapp. Hon hade en gammal iPad mini med iPadOS 12...whatever.

La dom bredvid varandra och körde snabbstart och inom 20-30min var den igång.

Men jag har märkt att elektronik vågar inte krångla i min närhet ;)

 

 

Ja det ÄR märkligt. Jag kan inte till 100% säga att det inte är jag men det här med byta telefon tycker jag är svettigt. Förutom prislappen så måste jag hålla på med sökningar på forum och sånt för att få igång den.

Och det verkar ju vara någon eller några andra där ute som har just det här felet eller ganska likt men det är så krångligt att man ska behöva göra såna här saker. Jag gillar när det "it just works."

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...