Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vad är On My Mac mappen i Finder


Carmencita
 Share

Rekommendera Poster

Det finns en mapp som heter On My Mac på Side Bar. Vad används den till ? jag kan inte lägga dit någon fil

Gäller Big Sur

Redigerad av Carmencita
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

17 timmar sedan, Carmencita säger:

Det finns en mapp som heter On My Mac på Side Bar. Vad används den till ? jag kan inte lägga dit någon fil

Gäller Big Sur

Kör du på engelska?

Säkert att du menar Finder och inte Mail?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En bild säger mer än tusen ord. :) 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Om jag aktiverar den så visas en mapp med iMovie, inget annat innehåll.

 

Skärmavbild 2020-12-19 kl. 22.19.04.png

Redigerad av BjornS
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En försiktig gissning är att om man klickar där så får man se vad man har för filer på sin mac. Det blir lite bakvänt då att försöka lägga filer där. Lite som att försöka lyfta sig i håret.

  • Rösta upp 1
  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, Alix säger:

En försiktig gissning är att om man klickar där så får man se vad man har för filer på sin mac. Det blir lite bakvänt då att försöka lägga filer där. Lite som att försöka lyfta sig i håret.

Så är det säkert, jag lagrar allt via iCloud Drive därav det skrala innehållet.

Sov gott.

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Om jag aktiverar den så visas en mapp med iMovie, inget annat innehåll." skrev BjornS

Den mappen är tom hos mig. Kan inte dra in något heller. Vad ska det vara bra till ?

Redigerad av Carmencita
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

12 timmar sedan, Alix säger:

En försiktig gissning är att om man klickar där så får man se vad man har för filer på sin mac. Det blir lite bakvänt då att försöka lägga filer där. Lite som att försöka lyfta sig i håret.

Illtomt, mer öde än tundran i Sibirien, mer innehållslös än idéverkstan i Redmond, hos mig. Hur tusan har Apple tänkt? :fundersam:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

12 minuter sedan, mikaellq säger:

Illtomt, mer öde än tundran i Sibirien, mer innehållslös än idéverkstan i Redmond, hos mig. Hur tusan har Apple tänkt? :fundersam:

Ingen aning. Hittar ingen förklaring från Apple. Men det är i och för sig inget nytt. Apple har alltid varit sparsmakad när det gäller information om funktioner.

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4 minuter sedan, Alix säger:

Ingen aning. Hittar ingen förklaring från Apple. Men det är i och för sig inget nytt. Apple har alltid varit sparsmakad när det gäller information om funktioner.

Precis som med mina AirPods Pro. Bästa sättet att använda dem har jag fått räkna ut själv. Lite irriterande. Optimalt användande borde vara självklart från start. Om "På min Mac" saknar innehåll och mening borde den inte finnas där som alternativ.

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...