Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Siri hittar inte vissa kontakter när jag vill ringa


Winbo
 Share

Rekommendera Poster

2021-03-09 07:16, Andlinds säger:

Kollade just och det namn utan å,ä eller ö har en punkt så det kanske är problemet.

Ska prova att ta bort den.

 

Har punkt efter namn,funkar alla utan dom med ÅÄÖ kanske andra tecken som danskt ö med...Skrivit o ringt supporten o visat via skärmdelning.Och problemet kvar 23/3-21 så vad dom gör,eller inte gör???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Detta problem har jag drabbats av ockå, oerhört störigt och professionellt!

Det är DESSUTOM så att om jag bara säger förnamnet på en person, så säger ändå siri "Hittar ingen Förnamn Efternamn i dina kontakter"!

Hon ser alltså kontakten, men vägrar erkänna det! ?

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Japp, samma här. Klart trist.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2021-02-05 08:41, Winbo säger:

Vi får ju verkligen tro att någon från Apple support kollar dessa sidor ibland så att det här fixat till nästa uppdatering. Provade att ändar till o istället för ö och sedan tillbaka igen. Funkade första gången men sedan tillbaks till att Siri inte hittade kontakten.

Tydligen inte?Ännu inte fixat,har pratat med supporten,som vet om det,o säger vänta,vilket vi gjort länge,ny uppgradering hjälpte inte heller?Det har och är mycket problem med apple....?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2021-03-29 15:19, carlsson säger:

Detta problem har jag drabbats av ockå, oerhört störigt och professionellt!

Det är DESSUTOM så att om jag bara säger förnamnet på en person, så säger ändå siri "Hittar ingen Förnamn Efternamn i dina kontakter"!

Hon ser alltså kontakten, men vägrar erkänna det! ?

Ha ha,?precis samma här,hon ser kontakten,o stavar som kontakten Är inlagd,men vägrar erkänna att hon har fel?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2021-02-05 10:24, Alix säger:

Bra med feedback! :yeahbaby:

Nej inte fixat än efter efter TVÅ MÅN.....Överger Skeppet Apple Nu,har haft diverse fel sen ios6 ios7.?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...

JAHA,IDAG 23/4-21 o Siri kan fortfarande inte  ÄÅÖ??? TROTS KONTAKT MED APPLE SUPORTEN HÄNDER TYDLIGEN INGENTING...O TYDLIGEN INTE ALLA ANDRA KONSTIGHETER SOM STOR BILD PÅ DOM SOM RINGER,GRÖN PRICK PÅ FOTON O MYCKET MER SOM INTE FUNKAR LÄNGRE...FARVÄL APPLE

  • Ledsen 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2021-03-29 19:33, Stereotypen säger:

Siri är dyslektiker....

Ja det stämmer..Och lika med hitta iphone,som nu heter hitta...o lika värdelös

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, bosse2 säger:

Ja det stämmer..Och lika med hitta iphone,som nu heter hitta...o lika värdelös

På vilket sätt är hitta värdelös?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ÄNTLIGEN!! Äntligen löst av Apple vid senaste uppdateringen. Nu hittar Siri namn som innehåller å,ä och ö. Ganska bra också att man kan svara på samtal utan att trycka/dubbelklicka på AirPods för att svara. Siri frågar om du vill svara.

  • Gilla 3
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2021-04-23 14:26, boevil säger:

På vilket sätt är hitta värdelös?

Det hette hitta min iphon,nu bara hitta,prova i skärholmen o hitta lägenhet iphon ligger i...Eller annat liknande område...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

16 timmar sedan, Winbo säger:

ÄNTLIGEN!! Äntligen löst av Apple vid senaste uppdateringen. Nu hittar Siri namn som innehåller å,ä och ö. Ganska bra också att man kan svara på samtal utan att trycka/dubbelklicka på AirPods för att svara. Siri frågar om du vill svara.

Funkar inte för mej,hittar inte namn med åäö,vilken uppdatering har du??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

45 minuter sedan, bosse2 säger:

Funkar inte för mej,hittar inte namn med åäö,vilken uppdatering har du??

Ja Äntligen började Siri Fatta äåö igen,o på tiden..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...