Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Firefox sparar nedladdat i fel mapp


Simeon
 Share

Rekommendera Poster

 

 

Jag skriv er om min fråga eftersom frågan försvann medan jag skrev. När jag hade redigerat (skrivit klart), så gick det inte att avsluta:

Detta innehåll kan inte längre redigeras. Det kan ha flyttats eller tagits bort, eller för mycket tid kan ha gått sedan den postades för den som ska redigeras.


 

Frågan verkar vara löjligt enkel att besvara,men tro mig, svaret är ett mysterium: Varför går det inte att välja var filen ska sparas? Jag sparar till en dold mapp (programmet Hide). Mappen som jag sparar till ligger i en viss huvudmapp och  är nyligen vald. När mappen inte är dold (alltså ligger synlig) så hamnar den nedladdade filen i alla fall inte i den. Den fil som jag laddar ned hamnar istället i den "gamla" mappen – den som jag numera har bytt från. I den mappen hamnar också den fil som jag laddar ned när jag har glömt att visa den osynliga målmappen. Den "gamla" mappen (som ligger i en annan huvudmapp) återskapas automatiskt när jag har slängt den.
För att sammanfatta: Oavsett om målmappen är synlig eller ej, så landar en  nedladdad fil alltid i den gamla mappen – detta oavsett om den mappen är kastad eller ej.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

9 timmar sedan, Simeon säger:

Detta innehåll kan inte längre redigeras. Det kan ha flyttats eller tagits bort, eller för mycket tid kan ha gått sedan den postades för den som ska redigeras.

Du har 15 minuter på dig att redigera.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...