Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Safari eller Google Chrome


Spladang
 Share

Rekommendera Poster

Hej.

Efter 20 år med Google Crome som webbläsare på mina 3 iMacs jag hunnit med  som jag varit nöjd med. Jag har så att säga inget annat att jämföra med, eftersom jag inte använt Safari.

 

Nu har jag köpt en iPhone 12 Pro Max som jag får hem med bud den 4/1/2021. Den är från fabriken utrustad med Safari 14.02. Det känns rätt att använda Safari till att börja med.

 

Under tiden har jag laddat ner rätt manual  som pdf-fil i programmet böcker som klart och tydligt visar alla inställningar som behöver göras trots att jag inte har någon iPhone12 Pro Max att öva på. Instruktionerna ser jag på min iMac. Perfekt som övningprojekt tills mobilen anländer.

 

När jag släckte ner Google Chrome och hämtade Safari som jag också gjorde till förstaval, då räknade jag med att slippa se irriterande påpekanden från Google: Logga in innan du får tillgång till dittan och datten.

 

Det måste finnas någon form av Synkningsmetod som kopplar ihop både Chrome och Safari så man slipper dessa irriterande meddelanden. Jag förstår att Google känner sig överkörda när jag väljer Safari i stället för Google. Borde man inte kunna använda båda, så slipper man detta strul. Jag tror förståss att Apple kräver att Safari används som förstaval och Google får ta hand om sopsvängen.

Vad har ni för svar på detta. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

det går alldeles utmäkt att använda båda webbläsare. Du kna desutom sätta chrome som default browser i ios 14

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 minuter sedan, Vredurs säger:

det går alldeles utmäkt att använda båda webbläsare. Du kna desutom sätta chrome som default browser i ios 14

OK. Tack. Kan du visa mig var man gör ändringen. Jag hittar den inte när jag går in under Safari-Inställningar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lösningen är att du loggar in på Google med Safari. Då slipper du uppmaningen. Var du ställer in default webbläsare gör du i inställningarna iOS. Inte i webbläsaren. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

12 minuter sedan, lappen71 säger:

Lösningen är att du loggar in på Google med Safari. Då slipper du uppmaningen. Var du ställer in default webbläsare gör du i inställningarna iOS. Inte i webbläsaren. 

Tack lappen71

Klockren beskrivning.

594573426_SafariChrome.thumb.png.013fd52722dfae7a1f276bad69309c31.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, Spladang säger:

Tack lappen71

Klockren beskrivning.

594573426_SafariChrome.thumb.png.013fd52722dfae7a1f276bad69309c31.png

Du visar bild från macOS och inte iOS som du frågade om.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

22 minuter sedan, lappen71 säger:

Du visar bild från macOS och inte iOS som du frågade om.

Exakt, eftersom jag inte får min iPhone 12 Pro Max  förrän efter den 4/1/2021 så övar jag under tiden på min iMac. Det borde väl vara samma sak och det står i första inlägget.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 minut sedan, Spladang säger:

Exakt, eftersom jag inte får min iPhone 12 Pro Max  förrän efter den 4/1/2021 så övar jag under tiden på min iMac. Det borde väl vara samma sak och det står i första inlägget.

Nej det är två skilda OS så inställningarna är inte alls samma.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, lappen71 säger:

Nej det är två skilda OS så inställningarna är inte alls samma.

Vad bra. Det borde innebära att jag får vänta  in mobilen med redan installerat Safari från fabriken och där klura ut hur jag synkar Safari med Chrome. Tack.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...