Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vad kallas denna kabel


Escapist
 Share

Rekommendera Poster

Hej! Behöver en sådan här kabel för ett servicejobb på min mediespelare men har inte lyckats hitta någon firma som kan identifiera den. Den skall användas för att ansluta spelaren till en bildskärm. så jag antar att det är någon form av VGA-kabel. Kanske någon till och med vet var man kan hitta en?

VGA Service.JPG

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

VGA vs DB9? Ser inte hur många hål det är i plastkontakten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Söksätt:

1. Skriv in i Google:

vga female 10 pin contact

2. Kolla bilder

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

det är en vga-kabel och du hittar den på clas ohlson eller kjell & co

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

9 minuter sedan, Vredurs säger:

det är en vga-kabel och du hittar den på clas ohlson eller kjell & co

Nej.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

7 minuter sedan, Vredurs säger:

Nej. Det är en DB9 med 9 pin, inte en VGA som har 15 pin men plastplutten verkar rätt. Kul att du försöker. :)

Redigerad av Axelman
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilken mediaspelare är det?

Kanske underlättar sökandet tänker jag.

 

Även om ni hittar snarlika kablar - kanske de inte är kopplade rätt till vad TS söker/behöver.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

37 minuter sedan, Stereotypen säger:

Även om ni hittar snarlika kablar - kanske de inte är kopplade rätt till vad TS söker/behöver.

Det är jag helt medveten om. Försökte bara hjälpa till. Sen får TS lösa resten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

9 timmar sedan, Escapist säger:

Behöver en sådan här kabel för ett servicejobb på min mediespelare

Säkert att det är kabeln som är kass? Kablar brukar sällan gå sönder (om man inte hanterar dem mycket eller de är utsatta för vibrationer).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om man ska vara noga heter kontakterna D-sub 15 (hona) respektive IDC 10 pin (eller pol eller stift).

VGA är namnet på en skärmupplösning (640 x 480 pixlar) och ingenting annat. ?

 

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stort tack till alla som har engagerat sig i denna knepiga fråga! Förmodligen är det BIOS-batteriet som måste bytas och för att sedan få igång alla funktioner så måste man koppla mediespelaren till en bildskärm. Det hela har nu förhoppningsvis löst sig genom att tillverkaren har lovat att skicka en kabel som skall passa. Det skall bli spännande. 

För den som är intresserad kan jag berätta att mediespelaren i fråga heter aria och är tillverkad av en firma som heter Digibit i Spanien. Dess mjukvara och interface bygger på Jrivers program MediaCenter och deras fjärrstyrnigsapp Jremote. Man har ur detta program renodlat audiodelen och lagt till finesser såsom autoripping och en del annat. Det är utan tvekan marknadens absolut bästa system. Om någon använder MediaCenter så kan jag verkligen rekommedera Jremote som går att installera på valfri padda eller telefon. Då får du nästan samma funktioner som i arian utan att behöva bråka med dator och tangentbord/mus (datorn måste förstås vara på).

Hoppas moderator ursäktar denna avvikelse och än en gång stort tack till er alla!

 

http://ariamusicserver.com/products/aria-2/

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...