Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Tips när man blandar in en hel del foton i sin iMovie-video


TommyS
 Share

Rekommendera Poster

Helt iMovie-grön. 

Med mängder av material framför mig (läs: 10-årsplan) att redigera. Kul! ?

 

Har tankar om att blanda in en hel del foton också, i vissa filmer.

Finns det några tips att inhämta här i forumet månne? 

Tänker på om man kan få till någon form av collage-effekter där man så att säga inte behöver beskåda foto för foto utan flera samtidigt. (Så som man t ex kan ställa in vid bildvisning via Apple TV.)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mja.. men du kan skapa bildspel i andra program som t ex Apples Bilder och där sen finns nästan alltid möjligheten att exportera bildspelet till en filmfil som du lägger in i ditt iMovie-projekt. Kan det vara en lösning? 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2020-11-26 21:50, Mr Walker säger:

Mja.. men du kan skapa bildspel i andra program som t ex Apples Bilder och där sen finns nästan alltid möjligheten att exportera bildspelet till en filmfil som du lägger in i ditt iMovie-projekt. Kan det vara en lösning? 

Månne det. 

 

Kollar Bilder nu och där finns ett par till synes trevlig Bildspelsvarianter. 

Dock enbart när man väljer Visa bildspel av ett Album. 

 

1293565691_Skrmavbild2020-11-29kl_13_35_33.png.7905852557564058e68e5af3c2f0ea4a.png

 

 

När man i huvudmenyn väljer Exportera bildspel så finner jag inga varianter.

 

306201137_Skrmavbild2020-11-29kl_13_36_01.png.979d13a2b64077456908d3765ac517bc.png

 

(I mitt fall är det normalt inte visning på iMacen som gäller utan Apple TV - och det har ju sina möjligheter, vad gäller bildspel.)

 

Blev nästan lite sugen på att göra tvärtom, inte nyttja iMovie inkl foton utan nyttja Bilder inkl videofiler (bildspel).

Men den stora omedelbara begränsningen med det är att det inte går att (ens) klippa ner videofilerna i Bilder.

Så det skulle i så fall innebära att man först sitter och klipper ner sina videofiler i iMovie för att sedan importera dem till Bilder... Näee.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

..men den exporterar ju det bildspel du gjort? Jag kanske inte förstår frågan. 

Om du skapar ett bildspel i huvudmenyn så skapas ett bildspel med de bilder eller album du markerat. Sen efter det så får du ändra inställningar för bildspelet. Sen kan du exportera.. Jag bara tog ett album för att visa var du kan ändra bildspelet i skärmdumpen nedan.

 

Skärmavbild 2020-11-30 kl. 16.35.36.png

  • Tack 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...