Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Låtar/musik till iMovie (Spotify/iTunes/AppleMusic)


TommyS
 Share

Rekommendera Poster

Börjar bekanta mig med iMovie. 

 

Musik/låtar

Att man kan nyttja musik/spår som man tidigare handlat i iTunes är jag med på. 

Likaså om man har rippat sin egen (CD)samling. 

Spotify har familjen sedan länge men det är ju inte aktuellt här. Enbart streaming. 

Apple Music har jag aldrig varit i närheten av. Finns det månne någon feature här, med tanke på Apple + Apple (iMovie + Music)? 

Redigerad av TommyS
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej, nej, så vitt jag förstått måste du köpa låten från iTunes om du vill använda den i iMovie (eller som du skrivit ordna filen på annat sätt). Väljer jag en låtlista i iMovie så dyker bara de filer upp som jag köpt eller läst in från cd-skivor. Men du kan ju såklart lyssna och leta musik i Apple Music eller Spotify så du vet innan att låten passar. Då är det ju inte så stor investering att sen köpa en eller två låtar.. 

Det blev Apple Music för mig med tanke på den bättre integrationen med Apple-prylarna. Fast eftersom att "alla andra" använder Spotify tappar man ju biten med att dela låtlistor med kompisar. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

9 timmar sedan, Mr Walker säger:

 

Det blev Apple Music för mig med tanke på den bättre integrationen med Apple-prylarna. 

Lite halvt off topic (min fråga nu)... Jag som inte alls bekantat mig med Apple Music, vilka uppsidor så som "den bättre integrationen med Apple-prylarna" avser du?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I början så kunde man ju inte använda Siri till Spotify. Sen kommer jag ju åt mina gamla musikfiler i Apple-music, de laddas upp till iCloud / matchas mot Apple music innehåll. Jag tyckte även att ljudet var något bättre med Apple-music. Det fungerar bra från AppleTV:n. Det sämsta med Apple music är ju att när man plockar upp ett blandalbum så kan det stå att låtarna inte är tillgängliga men sen om man söker efter samma låt men på ett annat album (eller i en delad spellista) så är den helt plötsligt tillgänglig. Spellistor och rekommendationer fungerar rätt okej men det är ju bra på Spotify också. Fast det är nog mest att det är bökigt att byta med tanke på spellistor som gör att jag inte växlar mellan olika tjänster. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det absolut bästa med Apple Music är en funktion som gör att ens egen musik blir tillgänglig för streamning. Dvs man slipper hålla på och synka manuellt utan den finns i Musik-appen automatiskt. Man behöver inte betala för Apple Musik för att få den funktionen utan man kan betala för den separat och då heter den iTunes Match.

En funktion som får mig har fungerat väldigt bra så jag hoppade aldrig på Spotify tåget och kommer aldrig att göra det heller.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...
 Share



×
×
  • Skapa nytt...